Problem att mata!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi´n
    • August 2003
    • 1643

    Problem att mata!!!

    Hej!
    Jag har ett par blyga palettciklider, som jag försöker mata med mygglarver. Problemet är att jag måste mata med så mycket för att de ska få ngt. Har ngn ngt tips om hur man kan göra???
    (de andra tar maten)
    Jag har dessutom en skygg, ny kampfiskhona som vägrar äta för tillfället, samt mestadels står i ett hörn. Ngt tips om vad det är för fel antingen med foder el. annat? Jag matar med mygglarver och cyclops, flingfoder mm, inget duger...
    Björn Forsberg
  • cool
    • October 2002
    • 1869

    #2
    testa att mata på 2 ställen i akvariet eller sprid ut det över hela akvariet
    Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
    NY MSN:t__skate@hotmail.com
    Skorpion och amfibie fantast

    Kommentar

    • Robot
      • February 2004
      • 1174

      #3
      Ha foder som sjunker ner där fiskarna är...

      Kommentar

      • Mage
        • January 2004
        • 165

        #4
        Hade lite av samma problem med neoner som tog all mat för mina kakaduor..
        Det löste sig dock med röda mygg och lite tålamod.. Fick dom att börja äta ur handen efter bara några dagar, vilket jag tycker både är skoj och dessutom får man bra koll på hur mycket man matar..
        När dom väl började äta ur handen och fick smak för myggen så blev dom också betydligt modigare mot dom andra fiskarna + att dom börjat äta annan sorts mat nu. Så nu är dom riktigt pigga på maten faktiskt.
        Kanske inte går lika bra om man har ett större kar med mer fiskar, vad vet jag!?
        Eller så var det bara mina som var skygga den första tiden..

        Mvh//Mage

        Kommentar

        • malawi´n
          • August 2003
          • 1643

          #5
          Det största problemet är att huvudparten av de andra fiskarna består av fullvuxna lejonhuvudsciklider, som är ganska glupska. Så fort paletterna kommer, jagas de iväg...
          Och det karet är det ända där paletterna trivs...
          Jag har testat att mata på flera ställen, men det ända resultatet är att banjomalen får skrovmål på natten...
          får testa att lräa dem att ta maten från handen...
          Björn Forsberg

          Kommentar

          • malawi´n
            • August 2003
            • 1643

            #6
            ngn som vet ngt om kampfiskhonan...?
            (börjar bli akut)
            Björn Forsberg

            Kommentar

            • Theriss
              • April 2003
              • 66

              #7
              Mina kampfiskar åt inte heller i början, det tog ett par dagar innan de började äta. Min senaste kamphanne tycktes inte få i sig nånting när jag matade med flingor för han var så seg, tog en halv dag för honom att vända sig om, få syn på en flinga och ta den innan nån annan hann före... De åt bäst när det serverades mygglarver.
              *Sophie*

              Kommentar

              Arbetssätt...