avskalade artemiaägg!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • uffe
    • January 2002
    • 865

    avskalade artemiaägg!

    Hej!
    köpte en påse med avskalade artemiaägg igår,men tyvärr står det bara på tyska på påsen o det är ju inte min starka sida,på zoobutiken sa dom att det bara är att mata på en gång,men det betvivlar jag,så jag skulle behöva hjälp med översättningen vad det står på påsen,text som följer.entkapsulierte artemia zur direkten verfutterung.ideales futter fur fischbrut und kleine zierfische. fur gesundes wachstum und naturliche farbintensität.zuchter und aquarianer sind begeistert.hoppas att det finns nån som är duktig på tyska o som kan hjälpa mig.
    // Uffe
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Quick-and-dirty översättning: "dekapsulerad artemia för direkt utfordring. Idealiskt foder för fiskyngel och små akvariefiskar. För hälsosam tillväxt och naturlig färgintensitet. Odlare och akvarister är imponerade."
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • uffe
      • January 2002
      • 865

      #3
      men hur funkar det då?dom är ju alltså inte kläckta,kan det vara lika nyttigt som nykläckta artemia?tack för den utomordentliga översättningen.
      // Uffe

      Kommentar

      • chrille_91_3
        • December 2003
        • 409

        #4
        du var bra på tyska du
        msn: christianedlund1@hotmail.com
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=154639

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          uffe: De är _nyttigare_ än nykläckta artemia, de har högre näringsvärde per gram pga att de inte förlorat nåt vid kläckningen. De är också mindre än nykläckt artemia, så fisk som inte grejar att svälja en artemia kan ibland svälja dekapsulerad artemia.
          chrille: _NÅT_ har man väl lärt sig när man tragglat sig igenom alla tyska akvariesidor! :-)

          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • uffe
            • January 2002
            • 865

            #6
            mycket bra att veta.Azur grymt imponerad av din kunskap om skalad artemia o dina tyska kunskaper.
            // Uffe

            Kommentar

            • mats m
              • September 2002
              • 515

              #7
              Hej. Använder dessa ägg efter ett par dagars användade av kläckt artemia,alla fiskar äter av dessa ägg med stor aptit.
              MVH Mats
              http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

              Kommentar

              Arbetssätt...