Vad ska jag mata mina skäggmunsmalar med?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ichabod
    • January 2004
    • 33

    Vad ska jag mata mina skäggmunsmalar med?

    Har för tillfället 2 Ancistrus i min balja. Dom ska väl ha någon form av vegetabiliskt tillskott har jag förstått. Duger det med en sort, typ gröna ärtor, eller ska dom ha olika? Hur många t.ex ärtor kan dom klämma i sig. Dom är mycket små för övrigt
  • Karon
    • January 2002
    • 3170

    #2
    Grönsaker i allmänhet är bra.
    Prova med skalade ärtor, brysselkål, blomkål, broccoli, gurka, zuchini, kort sagt vad du nu har hemma. Skulle aldrig falla mig in att gå och köpa zuchini bara till fiskarna t.ex. , utan de får det jag har tillhands för dagen.
    Gurka och zuchini vill gärna flyta kring, vilket man enkelt motverkar genom att tynga ner dem med en sked instucken.
    Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

    Kommentar

    • Qwerty
      • December 2003
      • 526

      #3
      eller algtabletter
      363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

      Kommentar

      • Millie
        • August 2003
        • 293

        #4
        Skulle aldrig falla mig in att gå och köpa zuchini bara till fiskarna
        Men det gör jag!

        Sedan händer det att jag äter av den själv också, men jag köper den till fiskarna. Allt för mina små ancistrusar...

        Kommentar

        • jackson
          • September 2003
          • 1242

          #5
          Räkmix fungerar även det som tillsats. Mina ancistrus Älskar det.
          Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
          Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

          Kommentar

          Arbetssätt...