Aquatic Nature Basic granulate

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jonas7
    • November 2003
    • 68

    Aquatic Nature Basic granulate

    Hej,
    Jag har köpt nytt foder till mina fiskar och nu undrar jag om det är någon som vet om det är ett bra foder jag köpt eller inte?

    Innan gav jag dom flingor och röda mygglarver men många av er där ute rekomenderar att inte ge detta foder så nu har jag slutat med det och börjat med <font color="blue"><b>Aquatic Nature Basic granulate</b></font id="blue">

    fiskarna:
    trebands pansarmal
    acistrus dolichopterus
    marmor gurami
    guld gurami
    dvärggurami
    fembandsbarb
    neontetra
    Jonas Siebert

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=133745
  • AndreasN
    • July 2003
    • 2732

    #2
    Vad är det för fel på flingor nu då? Ett bra flingfoder är bland det bästa man kan ge, skitar ner minst och ger bra med näring, vitaminer och mineraler. Fast det ger granulat/pellets med fast det kan skita ner lite mer vad jag vet.
    540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Du har valt ett helt OK foder. Att granulat skulle smusta ner mer än flingor håller jag inte med om, snarare tvärtom.
      Däremot kan pellets (men det rörde det sig ju inte om är) smusta ner mer än flingor. Fast det primära när det gäller nedsmutsning är att inte mata för mycket oavsett vilken sorts foder man använder.

      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • jonas7
        • November 2003
        • 68

        #4
        Andreas,
        Jag ut tryckte mig lite luddigt men det var bara röda mygglarver som jag menade att många rekommenderar att inte ge!
        Jonas Siebert

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=133745

        Kommentar

        • AndreasN
          • July 2003
          • 2732

          #5
          Jo jag har ju ingen erfarenhet av just Aquatic natures granulat vilket jag missade att skriva.
          540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

          Kommentar

          • Tascha
            • September 2002
            • 231

            #6
            Använder Aquatic Nature Ciklid till mina fiskar och tycker att det är ett utmärkt komplement till räkmixen. Fiskarna gillar detta foder skarpt.
            /Roger
            /Roger

            Kommentar

            • jarinen
              • February 2003
              • 801

              #7
              Aquatic nature Granulate är ett bra foder tycker jag!

              Det bästa är i alla lägen att variera så mycket man kan , inte hålla sig till bara några enstaka, utan blanda olika frysta foder, pellets, flingor och även ur det egna skafferiet, ärtor, brysselkål och gurka.

              Variera så mycket som möjligt, mår dom bäst av !

              ( Dock har jag hört att fiskar som äter mycket granulat får en avföring som tar längre tid för akvariemiljön att bryta ned för att fodret är så fiberrikt)

              Om det är sant vet jag dock inte.

              Mvh Jari

              Kommentar

              • twistedfish
                • August 2003
                • 140

                #8
                Det enda som jag har märkt med Aquatic Natures Granulat är att man får mycket lite fosfat i vattnet vilket blir det växtbegränsande ämnet. Använder det själv och fiskarna mår bra av det ser det ut som. Närr jag gick över deras foder så blev det en liten skillnad i fiskarnas färger
                220 l med Sorgmanteltetror, Svart fantomtetror, Kejsartetror, Rasbora hengeli, två botier, en mal som jag köpte som blå antennmal(har inte hittat den på senare tid) samt en annan mal som jag inte har hittat här på zoopet. Har nu även köpt två l-66 malar. Plus en del kejsartetra yngel

                Kommentar

                Arbetssätt...