Zebra Ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sexycat
    • November 2002
    • 25

    Zebra Ciklider


    Hur många dagar klarar de sig utan mat?

    Funkar "fuderstenar" Vet inte va de heter men ni förstår säkert va ja menar.. Sånna där vita grejer.. Skall hem över julen men ja vet inte hur många dagar ännu.
    /Secycat - för god för att kolsyras
  • Peter1904
    • February 2003
    • 1079

    #2
    Dom där matstenarna gör vad jag hört ingen nytta. Välgödda, välmående fiskar karar sig åtminstonde 14 dar utan mat och längre en så antar jag att du inte tänkt vara borta.

    Kommentar

    • Sexycat
      • November 2002
      • 25

      #3
      Ursprungligen skickat av Peter1904
      Dom där matstenarna gör vad jag hört ingen nytta. Välgödda, välmående fiskar karar sig åtminstonde 14 dar utan mat och längre en så antar jag att du inte tänkt vara borta.
      Precis så har ja med hört. Att de snarare tar ihjäl fiskarna än nått annat. Typ förgiftar vattnet.
      Jag är borta 5 dagar kanske. En vecka högst. Ja chansar på att de klarar en juldiet =) Men fy va hemskt om en dör den tredje dagen och ja kommer hem den sjunde.. Iof så kan sånt hända även om man har någon som matar dem (som sist.. de fick alldeles för mycket mat) Sen är det ju inte säkert att den som matar fikarna räknar dem och då får de ju ligga..

      Äh ja håller tummarna. Skall ja mata dem lite extra nu innan så de har ett lager eller skall ja vänja dem me lite? En i klassen sa det första - mata masser, men ja vet inte hur fiskkunnig han var =)

      God jul
      /Secycat - för god för att kolsyras

      Kommentar

      • Peter1904
        • February 2003
        • 1079

        #4
        Om du bara ska vara borta 5-7 dagar så behöver du inte "övermata" dom innan. Mata som vanligt och gör ett vattenbyte på 20-30% innnan du åker så bör dom klara sig bra.

        Om en fisk dör den tredje dagen och du kommer hem den sjunde så är den fisken med all sannolikhet försvunnen när du kommer hem.

        Kommentar

        Arbetssätt...