Extrafoder till algätare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • suze
    • November 2003
    • 54

    Extrafoder till algätare?

    Hej!
    Jag har en randig otocinclus och är lite bekymrad för den.
    Jag tror inte den får tillräckligt med mat.
    Jag läste om den här på beskrivningen och såg att men kan ge den ärtor som extramat, men min är inte det minsta intresserad av ärtorna jag skalat och lagt i.
    Så prövade jag att köpa Tetra Tabimin algtabletter men det enda de gör är att fullständigt skita ner i akvaritet, så dem tänker jag INTE stoppa i där igen.
    Algisen är inte intresserad av dem heller, men däremot slöjstjärten som rör upp ett moln av foderflagor när hon går på dem...

    Nån som har andra tips på extrafoder till algätare?

    Tack på förhand! :-)

    Mitt mycket ödmjuka akvarium...
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=129863
  • Millas
    • February 2003
    • 204

    #2
    Hej!

    Jag har köpt extra foder som jag bara använder när jag ser att det inte finns tillräckligt med mat till mina malar. Köpte JBL`s Novofect till just växtätande fiskar.. fungear jättebra och dom älskar de små tabletterna.
    Mvh Milla

    Kommentar

    • AndreasN
      • July 2003
      • 2732

      #3
      JBL Novo Fect och Wardley Algae Discs käkar mina ottosar på. Den sistnämnda löser inte upp sig i vattnet heller.
      540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

      Kommentar

      • wick
        • October 2003
        • 38

        #4
        Tjena.
        vissa mallartabbletr gör så ja.. har själv råkat handla fel och fått såna som skräpar ner.. du har nog bara fått tag på fel sårt
        och tror din mal äter.. fast dom brukar göra det på nättrena..
        lycka till

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Otocinclusar är svåra att tilläggsmata.
          Det enda jag fått min Otocinclus vittatus att äta är brysselkål (när den legat i vattnet nån dag och blivit lite rutten & mosig sådär, den är tydligen godare då) och banan. Jag tror dock han dessutom tar överbliven fiskmat på kvällar och nätter.

          Alla tabletter, wafers etc jag testat löser upp sig ganska snabbt, inom en timme, men jag har inte fått tag i Wardleys.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • AndreasN
            • July 2003
            • 2732

            #6
            Får du inte tag i Wardleys kanske du får tag i OSI, det är i princip samma utom storleken.
            540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

            Kommentar

            Arbetssätt...