Foder till kräsen kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kevlargirl
    • May 2003
    • 205

    Foder till kräsen kampfisk

    Min kampfisk hane är en kräsmagad sådan! Han spottar bestämt ut flingfodret som han och hans polare neontetrorna och svärdbäraren käkar. Inget verkar duga. Behöver han nån slags "köttdiet"? En fråga till: klarar sig ancistrusar på enbart alger? Tack för svar!
  • danne79
    • August 2003
    • 44

    #2
    Prova med mygglarver. Favorit föda hos mina...
    MVH Daniel

    Kommentar

    • varg
      • August 2002
      • 1002

      #3
      angående ancistrus: köp lite tabletter (finns i varje djuraffär typ) eller zucchini

      när mina inte äter brukar jag låta dom vara utan mat några dagar, sen stoppa ner en flinga .... äter dom inte så prövar jag lite till. (iofs har det hänt typ en gång)
      Zoon

      Kommentar

      • Mariaa
        • January 2002
        • 591

        #4
        Hej!
        Jag hade en Kampfiskhane förut som endast år frysta röda mygglarver. Jag testade med i princip allt annat, men det var det enda som dög. Jag lät bli att mata honom på en vecka men det gjorde ingen skillnad. Så du kan ju testa med röda mygglarver.
        Angående ancistrus så behöver dem mycket mer mat än alger. Om du inte har ett akvarium som är helt överbefolkat av alger så kan man väl se dem mer som en god efterrätt till ancistrusen. Det bästa tycker jag är algtabletter som man kan köpa i djuraffären och ibland kan man variera med lite ärtor.
        Mvh Maria

        Kommentar

        • e_cat
          • August 2003
          • 263

          #5
          Ursprungligen skickat av kevlargirl
          Min kampfisk hane är en kräsmagad sådan! Han spottar bestämt ut flingfodret som han och hans polare neontetrorna och svärdbäraren käkar. Inget verkar duga. Behöver han nån slags "köttdiet"? En fråga till: klarar sig ancistrusar på enbart alger? Tack för svar!
          Hej!

          Min nya firre kör samma stuk. Fattar noll. Inget flingfoder, inget "pärlfoder" inga mygglarver passar.. vad göra?? han käkar lite grann på sig själv oxå... =(

          Mvh Sandra

          Kommentar

          • e_cat
            • August 2003
            • 263

            #6
            Ursprungligen skickat av Mariaa
            Hej!
            Jag hade en Kampfiskhane förut som endast år frysta röda mygglarver. Jag testade med i princip allt annat, men det var det enda som dög. Jag lät bli att mata honom på en vecka men det gjorde ingen skillnad. Så du kan ju testa med röda mygglarver.
            Angående ancistrus så behöver dem mycket mer mat än alger. Om du inte har ett akvarium som är helt överbefolkat av alger så kan man väl se dem mer som en god efterrätt till ancistrusen. Det bästa tycker jag är algtabletter som man kan köpa i djuraffären och ibland kan man variera med lite ärtor.
            Mvh Maria
            Min kampfisk äter inget.. han har bara varit i akvariet i 3dagar, då jag köpte honom då. inget "kulfoder", inget flingfoder och INGA frysta mygglarver!!!
            tips på annan mat??
            Mvh Sandra

            Kommentar

            • Mariaa
              • January 2002
              • 591

              #7
              Hej!
              Om du inte haft den så länge så bör den börja äta efter ett tag. När man precis har köpt en fisk så brukar det ta några dagar innan de blivit så pass hemmastadda att de vågar äta. Om den inte gör det så fråga i djuraffären där du köpte honom vad han åt där?
              Mvh Maria

              Kommentar

              • Bubblan89
                • November 2002
                • 1220

                #8
                Min kompis köpte en kampfiskhane och han åt heller ingenting.
                Efter en ve vecka hadde vi provat i princip allt i fiskväg. Jag kom på att jag hadde lite röda mygglarver i frysen som vi genast stoppade ned i akvariet.
                Och det åt han, nu har han lärt sig att äta annat också.
                Men prova med röda mygglarver, det är något speciellt med dem.
                För det kan ingen fisk motstå
                Mvh/Sarah

                Kommentar

                Arbetssätt...