För lite gelatin i räxmixen...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pulver
    • October 2002
    • 109

    För lite gelatin i räxmixen...

    Fattar inte. Gjort räkmix en massa gånger men det verkar som allting ska strula samtidigt. Jag har gjort som jag alltid gjort men jag måste ha felat när det gäller gelatinet. Smeten var varm nog när jag tillsatte gelatinet och den fick blandas väl med mixen. Lät gelatinen arbeta i 4 timmar i kylrum innan jag frös in det, men icke nä jag skulle mata nyss så bara disintergrera den när jag tina upp den. Jävligt surt.

    Är det nån idé att tina upp den och tillsätta mer gelatin e eller ska ska jag kasera den?

  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Tror inte det är bra att tina och frysa igen. Går det inte alls att använnda den nu då?
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Pulver
      • October 2002
      • 109

      #3
      Nej jag skulle inte tro det. Det blir ju bara än enda gega, alldeles för finfördelat för att fiskarna ska kunna få i sig. Nå grymt surt. Det är kanske inte nån större förlust att jag får göra en ny sats iofs. Men det är drygt och tar tid och kostar faktiskt en liiiten slant. Ska nog öka dosen gelatin denna gång till det dubbla.

      Kommentar

      • Oscar Cederqvist
        • November 2002
        • 6546

        #4
        Okej, tråligt. Hoppas nästa går bättre.
        Oscar Cederqvist

        Kommentar

        • Tricella
          • October 2002
          • 1052

          #5
          Det kan vara en bra åtgärd nästa gång du ger dig på att göra en mix att ta till i överkant med gelatinet.

          När jag gjorde senaste mixen så dubblade jag de mått som skall ges pga att jag inte ville hamna i den situation du hamnade i nu. Jag har liksom varit där redan och det är j*****t irriterande!

          Kommentar

          Arbetssätt...