Spirulina?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi´n
    • August 2003
    • 1643

    Spirulina?


    Hej
    Jag tänkte tillverka mitt eget foder, så jag fixade ett recept på räkmix. I receptet står det att man ska ha i:räkor,ärtor,gelatin,multivitamin för smådjur och spirulinapulver.
    Jag har köpt alla saker, utom spirulinapulver. Det kostade nämligen 200 kr för 200 g, vilket är för mycket för en som just har köpt en stort akvarium, pump mm. Därför undrar jag:
    Är det verkligen nödvändigt med spirulinapulver om man kompleterar med fryst mysis mm och annat torrfoder? OBS, jag har malawi-ciklider!(mbunas)
    Tacksam för snabba svar/Björn
    Björn Forsberg
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Det är ju inte tvunget att ha, fiskarna kommer inte att dö om du inte har det. Klart att det är bättre med.
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • tomas123
      • January 2003
      • 3

      #3
      nej det går bra ändå.

      Kommentar

      • Agnes
        • July 2002
        • 109

        #4
        kanske går det att köpa billigare spirutelina i nån hälsokosthandel, algen är nämligen nyttig för människor också.

        Kommentar

        • malawi´n
          • August 2003
          • 1643

          #5
          Bra idé, Agnes, men det var där priset var högt! Tack ändå!
          Björn Forsberg

          Kommentar

          • spaceace
            • February 2003
            • 257

            #6
            Spirulina är dyr men räcker mycket länge, man tillsätter ju bara 1 tsk./ kg. räkmix. Annars kan man använda karoten (finns också på hälsokostaffär). Då inget av detta är livsviktigt för fiskarna så kan du göra en mindre sats nu och spara ihop till en burk till nästa gång.
            Min zoon
            Mitt fotogalleri

            Kommentar

            Arbetssätt...