räkmix och röda mygglarver.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tingeling
    • October 2002
    • 58

    räkmix och röda mygglarver.

    Jag har bestämt mig för att mata med räkmix och röda mygglarver. Är det tillräckligt för mina dvärgciklider och neontetror eller bör jag komplettera med något?
    Dessutom undrar jag om de röda mygglarverna är skadlit för fiskarna eller om det bara är farligt för mig?
    M.vh. Marie
  • Corydoras mad
    • April 2003
    • 1686

    #2
    <font color="red">Jo räkmix och mygglarver går bra men som sagt "Man bör också tänka på att röda mygglarver orsakar allergier hos människor. Detta sammantaget gör att vi rekommenderar alla att avstå från att använda röda mygglarver." Varför inte köra med vita eller svarta?</font id="red">
    /Mathias
    The Corydoras freak

    Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

    Kommentar

    • Tingeling
      • October 2002
      • 58

      #3
      extrapris 12 spänn för ett pack myggisar=)
      Jo jag tänkte prova svarta och vita också men har inte köpt några än. än.

      Kommentar

      • AndreasN
        • July 2003
        • 2732

        #4
        Använd en gummihandske som man kan köpa på apkoteket och bryt hela påsen i portionsstorlekar. Sen kan du plocka ur bitarna med en pincett eller sked. Men köper du handskarna har du inte längre vunnit något i pris. Du kanske kan lkura ut nått annat sätt att gå tillväga på utan att röra myggisarna.
        540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

        Kommentar

        • Slan11
          • June 2003
          • 316

          #5
          varför kan man inte röra dem?
          1st 125*125*65 1015 Liters Växtakvarie nerlagt och nerskuret. 1st Juwel 160 l med: fjärilsciklider och tetror.

          Kommentar

          • smurfmats
            • February 2003
            • 3538

            #6
            klart man kan röra dem, men det sägs att de ger allergi om man fingrar för mycket på dem... jag har slutat med röda o kör på svarta myggisar nu istället...

            mats
            tråden om fjärilars lek!

            Kommentar

            • Tingeling
              • October 2002
              • 58

              #7
              Jag skär med en kniv och sen hackar jag och sen tar jag en sked och stoppar i akvariet... Måste ju va bra?

              Kommentar

              • Glenn
                • April 2002
                • 3904

                #8
                men är det verkligen så farligt under den korta tiden om man tar fram paketet i frysen och hackar av en liten bit och går å matar, eller om man hellre vill tina dem och lägger dem i ett glas med varmt vatten. Och sen om man tvättar händerna efter med tvål och vatten så borde väl risken vara minimal???


                mvh/Glenn
                Mvh /Glenn

                Min Zoon

                Kommentar

                • Thomaslj
                  • May 2003
                  • 704

                  #9

                  Oj.. jag som håller i mina röda mygglarver och låter fiskarna äta ur handen. Ska nog sluta upp med det då.. hehe.. det där med räkmix, köpte åleds räkmix och ingen av mina fiskar rör den, är det onormalt?, nått fel på just den räkmixen?. De röda mygglarverna älskar de=).

                  http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

                  Kommentar

                  • Holgersson
                    • January 2003
                    • 177

                    #10
                    jag hanterar röda myggisar dagligen. inga problem men jag är väldigt noga att tvätta händerna efteråt. Två kompisar fick dock ögonirritationer av dem men de slarvade med tvättningen de stygga pojkarna.

                    Mvh Andreas

                    Kommentar

                    • JR
                      • April 2003
                      • 2112

                      #11
                      jag kör mer med fryst artemia nu, framför allt till dvärgcikliderna.. =)
                      --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
                      http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

                      Kommentar

                      Arbetssätt...