algtabletter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imshee1
    • August 2003
    • 125

    algtabletter?

    hej, jag är helt ny här, och helt ny på det här med akvarium också...
    har en massa frågor jag vill ha svar på så antagligen kommer jag bombardera forumen med massa dumma funderingar...men det kanske ni har överseende med?

    nu till min fråga - det här med algtabletter, har ett 50 liters kar med platysar, neontetror och otocinclusar. de får dels ett helvegetabiliskt foder, dels ett foder som tydligen ska framhäva deras färger samt röda mygglarver ett par gånger i veckan.
    läste att otocinclusar behöver algtabletter (såg också en annan tråd om det här) och platy är ju också vegetarianer - så vad är det för typ av algtabletter som gäller? märke? pris?

    akvariet 'startades' för ett halvår sedan och har ytterst lite alger, vet inte om det kan bero på någon obalans. när otocinclusarna köptes för ett par månader sedan var det ett par som dog redan efter någon vecka, men enligt artbeskrivningen är det tydligen vanligt.

    hoppas på svar
  • Frizze
    • March 2003
    • 216

    #2
    Jag ger mina malar Algae wafers, tydligen ganska vanligt märke, de kostar nog ca 50 kr´, men det fins ju olika stora påsar så det är lite svårt att säga. Forumet är ju till för att man ska lära sig saker, så det är inga problem. =)
    //Jakob

    Kommentar

    Arbetssätt...