Mina Otocinclusar matvägrar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jema
    • July 2003
    • 22

    Mina Otocinclusar matvägrar

    Ja, det stämmer ju inte helt, dom äter alger allt vad dom orkar och hinner. jag har bara två små ottosar till mitt 98liters. men det står i fiskbeskrivningen att det är absolut nödvändigt att ge dom vegetabilisk mat annat än algerna. så jag har släppt ner nån mal-tablett nån gång men om inte dom andra fiskarna hittar den och äter upp den måste jag rensa där senare för ottosarna vägrar att ens nosa lite på den.
    jag litar ju till att dom väl får i sig den mat dom behöver ändå. dom ser ut att må bra, är pigga och inte magra. men borde jag stödmata med annat? och i sa fall vad?
  • Cuaifeach
    • March 2003
    • 92

    #2
    Mina otocinlusar äter alger dagarna i ända och när jag stoppar ner en tablett (delad på tre för att inte ancistrusmalen ska jaga botiorna allt för mycket) så kanske en eller max två av fyra otocinclusar stickar fram näsan och provsmakar och sedan simmar iväg och verkar nöjda med det.

    Nu är det så att svärdbärare till viss del äter alger (även guppy???)och då är det ganska förståligt att de också vill smaka på algtabletten, har två tips; 1, dela tabletten en del sätter du fast på glasrutan rätt högt upp för svärdbärarna och den andra delen släpps ner till bottnen där otocinclusarna befinner sig eller 2, mata efter att det blivit mörkt i akvariet och de övriga fiskarna "sover".

    Kommentar

    Arbetssätt...