Skalad Artemia.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dreama

    • November 2007
    • 286

    Skalad Artemia.

    Jag bara undrar hur länge Skalad Artemia har något näringsinnehåll kvar?

    /Peter.
    Senast redigerad av Dreama; 22 August 2014, 21:10.
  • Dreama

    • November 2007
    • 286

    #2
    Ingen som vet något?

    /Peter.

    Kommentar

    • Tobbe R
      • May 2009
      • 654

      #3
      Det är inte helt klart vad du menar. På vilket sätt skulle skalad artemia förbruka näring menar du? Det kan naturligtvis bli sämre om äggen förvaras så att de bryts ner av bakterier eller svamp eller liknande.
      Kläckt artemia får över tid sämre näringsinnehåll för att de förbrukar gulesäcken när de simmar omkring. Ett ej kläckt ägg förbrukar inte mycket eller hur?

      Tobbe

      Kommentar

      • Dreama

        • November 2007
        • 286

        #4
        Jag har dem i en burk med tätslutande lock i rumstemperatur. Kan de inte bli för gamla och därför få sämre näringsinnehåll?

        /Peter.

        Kommentar

        • Tobbe R
          • May 2009
          • 654

          #5
          Ursprungligen postat av Dreama
          Jag har dem i en burk med tätslutande lock i rumstemperatur. Kan de inte bli för gamla och därför få sämre näringsinnehåll?

          /Peter.
          De kan säkert bli sämre i rumstemperatur, just av den anledningen jag skrev. Varför inte förvara dem i kylen? Hur länge man kan använda dem och i vilken takt de försämras går helt enkelt inte att svara på, alltför många faktorer som påverkar. Vilket livsmedel som helst blir sämre om det förvaras i öppnad förpackning som dessutom kanske öppnas dagligen.

          Tobbe

          Kommentar

          • Dreama

            • November 2007
            • 286

            #6
            Ok burken har ju stått i akvariebänken nåt år. Jag har beställt nya från Fiskfarmen som jag får ha i kylskåpet då och så slänger jag de andra. Tack för informationen.

            /Peter.

            Kommentar

            • Mithroth
              • October 2012
              • 8

              #7
              Det är ju bara att testa att kläcka dem. Fungerar det bra finns det ingen anledning att slänga dem.

              Kommentar

              • Tobbe R
                • May 2009
                • 654

                #8
                Skulle inte tro att de går att kläcka. Idén är att ge okläckta ägg, mycket näring som ej förbrukats av kläckningen
                Tobbe

                Kommentar

                • Dreama

                  • November 2007
                  • 286

                  #9
                  Jag kläcker inte de skalade äggen,jag gör som Du skriver tobbe matar mina guppies med dem.

                  /Peter.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...