Dr Bassleer biofish food - vilken storlek?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #16
    Granulat fungerar i regel bra i foderautomat medan flingor fungerar sämre

    Kommentar

    • Stahl
      • June 2018
      • 333

      #17
      Jaså? Jag kan ha svurit på jag läste någonstans att granulat va svårt att dosera i automat, antingen blev de för mycket eller så blev de för lite. Men de är ingen allmän uppfattning då?

      Kommentar

      • stefant
        • January 2009
        • 783

        #18
        Du har nog fått det om bakfoten. Det är lättare för granulat att trilla ur ett fack än för flingor. Flingor blir också lätt lite fuktiga och klibbar ihop.

        Kommentar

        • Sgp
          • November 2018
          • 10

          #19
          Hej,
          jag har neontetror, platys och en ancistrus. Är ny på det här och har för nån månad sen startat upp ett akvarium tillsammans med min dotter. Försökt läsa på lite om mat, vill ha det bästa till fiskarna och Dr Bassleer nämns ofta. Är deras regular strl m ett bra och komplett foder för fiskarna jag har? Eller ska jag välja chlorella? Har en tablett från JBL (Novefect) som jag ger en 1/2 varannan dag till ancistrusen. Sen har jag även spirulinaflakes från JBL som jag tänkte varva lite med. Så frågan är alltså om jag ska ta regular eller chlorella;-)? Låter upplägget bra annars?

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13110

            #20
            Köp flera olika mindre förpackningar av olika foder och variera dessa är mitt råd.
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • Sgp
              • November 2018
              • 10

              #21
              Tack för svar! Vad bra, beställde regular, chlorella och forte. Forte står det att man ska köra en vecka i månaden för att det ska bidra till ett starkare immunförsvar. Men det är väl ett komplett foder då så man kan köra enbart det under den veckan då hoppas jag?

              Kommentar

              • Sgp
                • November 2018
                • 10

                #22
                Hej,
                fasen vad maten sjönk fort, tog inte mkt alls men de kändes inte som att tetrorna han äta så mkt innan det sjönk. Hur gör ni med detta foder? Ger ni väldigt lite i flera omgångar så att de ginner äta upp det innan det sjunker?

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13110

                  #23
                  Ja lite i taget och ibland smular jag det lite.
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  Arbetssätt...