Levande foder?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vinbok
    • November 2011
    • 147

    Levande foder?

    Hade varit intressant att veta hur många som håller på med levande foder, särskilt till lite större fiska som ciklider. Hur gör ni vintertid och var skaffar man det lättast. Känns som det inte är lika vanlige med levande foder idag som för 25 år sen.
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Jag har ju självodlat levande till mina små killis (bananflgor, grindalsmask o moina). Jag köpte metmask till mina större elongatus från sportfiskeaffären. Det är ett tips. Man kan ju köpa på sej en del där innan metsäsongen är avslutad.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Redlinefoto
      • June 2011
      • 104

      #3
      Jag brukar mata med sebrafisk, neontetra, annan billig småfisk... Sist blev det guldbarber dom blev poppis försvann väldigt fort, tror det var färgen som triggade dom andra fiskarna.
      375L, 250L, 250L, 130L, 54L, 15L.
      Öronål, Blackghost, Kulfisk:Fig8, Fahaka, Dvärg kulfisk, Gibbiceps, Zebraciklid, Malawi, Väderål, siamesisk algätare, guld gädda, Regnbågshaj, Hajmal, banjomal, Kinesisk algätare, Alligator gar, Krabbor, Ormhuvudfisk.

      Kommentar

      • vinbok
        • November 2011
        • 147

        #4
        oki då har jag lite tips det med metmask är ju inte så dumt och rätt lätt att starta en egen odlig på också.

        Kommentar

        Arbetssätt...