Resa bort 3 dagar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Akvarieentusiasten
    • September 2011
    • 224

    Resa bort 3 dagar

    Hej!
    Nu till veckan måste vi resa bort 3 dagar pga begravning i norrland. Vad jag kan förstå på tidigare inlägg är det inga problem för våra vuxna fiskar att klara sig 3 dagar utan mat, men hur är det med våra yngel som är 3-10 dagar gamla? Vi har ett 100l kar med guppy, platy, segelfensmolly & en segelfenspleco. Ynglen är av de tre förstämnda. Sätter för övrigt en timer för 9 timmars ljus per dygn.

    /Nybörjaren
    /Cicci
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Är dom i stora burken är det inga problem.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Akvarieentusiasten
      • September 2011
      • 224

      #3
      Japp, det är dom! Då chansar vi på att det går bra, och skippar weekend-fodret som inte tycks vara så populärt här på zoopet
      /Cicci

      Kommentar

      • Vanish
        • April 2011
        • 900

        #4
        Nu säger jag inte att du måste mata. Men det finns ju tex foderautomater ifall man ska vara borta längre och inte har någon som kan mata. Nu klarar sig ju de flesta fiskarna bra utan mat ganska länge. Men en liten input bara

        Kommentar

        • Akvarieentusiasten
          • September 2011
          • 224

          #5
          Det är alltid bra med fler åsikter Jag ska resa iväg en vecka i slutet av oktober, så då kanske jag borde införskaffa mig en sådan foderautomat. Några åsikter om vilken automat jag ska köpa?
          /Cicci

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av Akvarieentusiasten
            Det är alltid bra med fler åsikter Jag ska resa iväg en vecka i slutet av oktober, så då kanske jag borde införskaffa mig en sådan foderautomat. Några åsikter om vilken automat jag ska köpa?
            En vecka är inte heller något problem, men om du åker bort ofta så kanske det ändå vore ett enkelt sätt att "köpa" sig bättre samvete angående fiskarnas väl och ve. Automater finns till ganska vettiga priser, en eller ett par hundralappar kostar de väl, beroende på modell. Har man bara ett akvarium så kan det alltså vara en god idé, men har man flera akvarier så kommer det nog kosta mer än det smakar... Kolla prier t.ex. här: http://www.pwss.se/pages.php?pageid=1
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • Akvarieentusiasten
              • September 2011
              • 224

              #7
              Okej, tack för tipset Tummen!
              /Cicci

              Kommentar

              • Vanish
                • April 2011
                • 900

                #8
                Ja är man bara borta en vecka och inte särskilt ofta så kommer det nog gå bra. Jag som är borta var tredje vecka i princip klarar inte att hålla upp matningen då. Utan får överlåta det till min kära foderautomat den veckan. Det "jobbiga" är att jag inte kan tillsätta EasyCarbo under den veckan -.- Någon som har tips på om jag ens kan lösa det (ej Co2, trycksatt)?

                Kommentar

                Arbetssätt...