Tips på bra sort av diskus ganulat ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aquarina
    • July 2002
    • 108

    Tips på bra sort av diskus ganulat ?

    Jag har en Eheim foderautomat för att ge fiskarna foder när jag är på jobbet. Jag tor att det är Tetras granulat jag har för tillfället. Jag har några små diskusar och även en skalar och tetror.

    Problemet är att en stor del av matportionen landar direkt på botten och då verkar det inte vara någon akvarieinvånare som vill äta av det. De äter av det som ramlar ner genom vattnet men det på botten rör de inte.

    Intresset hos diskusarna är inte så där överdrivet för fodret annars heller. Är det någon som har tips på annat diskus granulat som de gillar bättre och som framför allt sjunker långsammare så att allt inte går till spillo.
  • Bilbo
    • February 2002
    • 2119

    #2
    Aquatic Nature Discus exel är ett bra foder. Detta foder flyter en liten stund och sjunker sedan!
    // Magnus
    Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

    Kommentar

    • Tant Nancy
      • April 2002
      • 5407

      #3
      Jag använder också Aquatic Nature Discus exel och alla fiskar älskar det. Mina vildfångade diskusar åt det redan från början och de äter det även från botten, så det verkar aptitligt så det förslår. Nackdelen är väl att det är så gott så att alla fiskar föredrar det före räkmix och flingor, vilket gör att Diskusarna verkligen måste vara på alerten för att hinna få något.
      MvH
      Tant Nancy
      www.gladafisken.aqualogen.se
      Mitt fotogalleri
      Dagbok
      Min zoon

      Kommentar

      Arbetssätt...