Hur mycket mat och hur ofta till ca30st pansarmalar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mamama
    • June 2011
    • 1

    Hur mycket mat och hur ofta till ca30st pansarmalar?

    Hej
    Min mors 280l akvarium sprack i tusen bitar i går :O så jag har fått göra en akuträddning och flyttat hennes fiskar till mitt egna. Jag har själv ett 180l med tre st klogrodor och 4 st ancistrusmalar. Nu har det då tillfälligt fått tillkomma ca 30 gröna pansarmalar (samtliga tillräckligt stora för att grodorna skall låta dom vara) som en tillfällig lösning. Det är lite trång i akvariumet men alla ser och att trivas och simmar omkring och leker. Nu till min fråga. Hur mycket skall jag mata alla dessa fiskar med för att det skall räcka? Iom att det är ett mindre akvarium nu vill jag absolut inte övergöda, men samtidigt är jag rädd att det skall få för lite mat. Mina klogrodor brukar få ca 1 ruta var med tex frysta mygglarver varannan dag och algtabletter till de andra malarna jag har. Men hur mycket skall jag lägga i akvariumet nu? Jag har har för tillfället 4 olika sorters mat hemma, algtabletter, frysta röda mygglarvet och två andra slags tabletter för pansarmalarna (även om mamma ger dom mygglarvet med). Någon som kan hjälpa med mängden och hur ofta?
  • Faltaren
    • July 2005
    • 1453

    #2
    Är det Brochis splendens du menar med grön pansarmal? Räcker iaf du ger dem två gånger om dagen. Ge så de äter upp på ca 5 min.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

    Kommentar

    Arbetssätt...