Frystorkad Tubifex

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • d-day
    • October 2002
    • 73

    Frystorkad Tubifex

    En liten fråga om det här fodret jag har köpt...Sera FD Tubifex en frystorkad variant.Jag gav mina firrar en sån kub som ett komplement till det vanliga fodret dom får.Två dagar senare var det flera fiskar som inte mådde något vidare Platys Kongotetror och Tigerbarber hängde uppe vid ytan och kippade efter luft,stog och tryckte i bakgrunden bland växterna.Har kollat mina vattenvärden så ingenting har hänt där, pumpen funkar som det ska också så nån syrebrist är det inte kopplade på en slang för att få lite bubbelverkan för säkerhets skull.Bytte vadd och kolfilter också om det hade kommit nått skit i vattnet.Nu har jag låtit bli att mata i två dagar och alla (utom en Platy) har återhämtat sig och simmar omkring som vanligt ser hungriga ut eftersom jag har dom på svältkur.Men kan det vara så att det här med Tubifexen var för kraftigt för dom ? Är det nån som har nån erfarenhet av Tubifex i torkat skick.Tacksam för svar

    MVH Benny
  • stonehouse
    • April 2003
    • 138

    #2
    Jag ger mina firrar frystorkad tubifex av märket Nutrafin. De får det c:a 2 ggr i veckan och de verkar må bra av det. Jag ger en kub till 15 rasboror 5 siamensis och 3 praktbotior och det räcker även till 6 guppis och några räkor plus att jag kanske slänger en liten skvätt. Man ska nog inte mata för mycket.

    Mvh
    //Laura
    Mvh
    //Laura

    Kommentar

    Arbetssätt...