foder till pansarmal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heffa
    • May 2003
    • 4

    foder till pansarmal

    Hejsan!

    Köpte fyra pansarmalar (Mrs schwarts), det är mina första fiskar(rekommendation från fisk affären). Det var igår som jag köpte dem. försökte mata dem idag, så jag slängde ner lite flingor!! Jag fick inte ett svar från dem, de har inte käkat en bit. vad gör jag för fel??? Snälla hjälp mig!!
  • Alva
    • May 2003
    • 434

    #2
    Jag är ingen höjdare på pansarmalar direkt men försöker. Pansarmalar äter små djur i vattnet i huvudsak. Gå till din akvarieaffär och fråga om de har foder som frysta mygglarver eller liknande. De äter nog häldre det!

    Mvh Alva and her beloved Ruben
    and Rosita (dvärgguramis)
    <font color="teal">//Alva som gillar fåglar och fiskar</font id="teal">

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Det finns speciella fodertabletter som är avsedda för "köttätande" fiskar.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • vstojkovic
        • May 2003
        • 12

        #4
        Hej,
        Så här står det om Mrs. Schwarts:
        "Alla Corydoras-arter är fredliga stimfiskar, som man skall ha minst 6 st av, men gärna fler."
        Själv så har jag 6 st o de trivs jättebra (ser det ut som)
        Prova även med bottenfoder.
        MVH
        Vaso Stojkovic

        Kommentar

        • larsb
          • April 2003
          • 9

          #5
          Jag matar mina med Cyklops och botten tabletter.

          Kommentar

          • heffa
            • May 2003
            • 4

            #6
            Brukar de anfalla foder tabletterna omedelbart? För nu har jag testat det, men de är inte särskillt imponerade av dem!

            Kommentar

            • Spooler
              • May 2003
              • 86

              #7
              Jag matar mina metall pansarmalar (7st) med "hikari sinking wafers" (lilla modellen) och flingfoder. Dom anfaller inte tabletterna dirrekt men efter en stund när dom mjuknat till så naffsar fiskarna på dom. Där ligger inga tabletter kvar nästa dag så dom borde äta dom

              1*245 sköldpaddor, 1*165 salt, 1*110 sött, 1*120 sött, 10*60 sött, 1*19 sött och mer kommer nog =)
              1*245 sköldpaddor, 1*165 salt, 1*120 sött, 1*110 sött, 1*98 sött, 10*60 sött, 1*19 sött och mer kommer nog =)

              Kommentar

              Arbetssätt...