Klarar de sig inte endast på mygglarver?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Föllförfisk
    • April 2010
    • 620

    #16
    Hur gör du med daggmasken? Klipper i småbitar?
    Usch känns lite hemskt.. jag får dåligt samvete om jag gräver och råka kapa en på mitten eller så..

    Kommentar

    • ciklidtok
      • March 2005
      • 1466

      #17
      Beroende på hur stor den är, så kan jag klippa den i 2-3 delar, men oftast så släpper jag ner den hel i karet......Så får fiskarna sköta klippandet.....det låter grymt, men det är så det går till i naturen...
      720L SA-/CA. Övriga
      375L Biotop, skalarer
      275L Malawi
      240L Blandat


      Kommentar

      • DAHLBERG
        • September 2008
        • 1598

        #18
        Ursprungligen postat av ciklidtok
        Beroende på hur stor den är, så kan jag klippa den i 2-3 delar, men oftast så släpper jag ner den hel i karet......Så får fiskarna sköta klippandet.....det låter grymt, men det är så det går till i naturen...
        ... låter grymt? Det är en mask... Hur ska man göra när man metar :o Vågar man det eller lider masken för mycket?
        DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
        750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
        540 liter kulfisk - T. lineatus
        120 liter salt - Koraller och fisk

        Kommentar

        • ciklidtok
          • March 2005
          • 1466

          #19
          Ursprungligen postat av DAHLBERG
          ... låter grymt? Det är en mask... Hur ska man göra när man metar :o Vågar man det eller lider masken för mycket?
          Jag har inga problem varken att klippa masken i delar, eller sätta den på kroken. Men jag har fått gliringar av andra om djurplågeri och liknande när de sett hur jag gör

          När jag då har frågat hur de gjör när de metar....då har jag fått till svar att det är en helt annan sak....utan att de kunnat gett någon närmare förklaring på varför det är annorlunda...
          720L SA-/CA. Övriga
          375L Biotop, skalarer
          275L Malawi
          240L Blandat


          Kommentar

          Arbetssätt...