pwss kvalite?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • purusam
    • December 2008
    • 73

    pwss kvalite?

    Jag har köpt slimline moduler av pwss
    när jag fick dem så började jag arbeta och skära på en gång
    allt blev perfekt tills jag fyllde på vattnet och såg detta






    Det är inte snyggt med sådann färgskillnad?
    och det är inte värt att ta bort skiten för att reklamera
    vad hadde ni gjort ?
    borde inte pwss kolla igenom vad det är dom skickar?
  • Metalfrenzy
    • January 2009
    • 199

    #2
    säger som en engelsk stjärnkock kanske skulle sagt... fuckin hell
    jag hade blivit sur som F. A. N.
    Nu är det bara att njuta!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Inte för att jag vill klanka ner på dig, men såg du inte skillnaden från början?
      De har ofta lite olika nyanser, så därför är det lite att köpa grisen i säcken om du inte ser dem vid köpet, något som jag personligen alltid gjort.
      Att det skulle vara PWSS:s fel kan jag inte hålla med om, dels hur skulle de veta att du skulle ha dessa ihop i samma kar(kan man iofs förutsätta), och skulle de kolla in alla som de skickar så hade nog priset varit ett annat då det tar tid.

      De kommer att få alger på sig och bli mer lika i färgen, men den skillnaden du har är jag tveksam till att den mattas ut, tyvärr.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • purusam
        • December 2008
        • 73

        #4
        Som jag skrev märkte jag färgmisstämningarna först när jag fyllt på vatten och när jag satte på ljusramperna!. problemet är att det felet har gått igenom 2 destinationer! först tillverkarna BTn som borde vara iso klassifiverade och kvalitetssäkrade sedan pwss som packat modulerna förhoppningsvis i bättre belysning än i mitt garage.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av purusam
          Som jag skrev märkte jag färgmisstämningarna först när jag fyllt på vatten och när jag satte på ljusramperna!. problemet är att det felet har gått igenom 2 destinationer! först tillverkarna BTn som borde vara iso klassifiverade och kvalitetssäkrade sedan pwss som packat modulerna förhoppningsvis i bättre belysning än i mitt garage.
          Alla bakgrunder är handmålade så de varierar helt enkelt en del i färgerna. Detta tycker jag är bra efterom om de skulle vara robottillverkade så skulle alla vara helt identiska och det vore rätt tråkigt.
          I likhet med ansjo så kollar jag dom därför alltid innan jag monterar dom så att inte 2 som är väldigt olika hamnar bredvid varandra.
          I ditt fall har du dessutom ett rätt kallt ljus i ditt akvarium och det förstärker skillnaden ännu mer.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • purusam
            • December 2008
            • 73

            #6
            Grundfärgen "det röda" lär jhu knappast vara handmålat

            säremot skuggorna och det mörka i sprickorna kan vara handmålat. men är yterst tveksam. troligen använder som någon sorts färgmall som dom trycker färgen med.

            grundfärgen lär dom lägga på med någon typ av lackeringssprayspruta
            Senast redigerad av purusam; 16 June 2009, 21:15.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Ursprungligen postat av purusam
              Grundfärgen "det röda" lär jhu knappast vara handmålat

              säremot skuggorna och det mörka i sprickorna kan vara handmålat. men är yterst tveksam. troligen använder som någon sorts färgmall som dom trycker färgen med.

              grundfärgen lär dom lägga på med någon typ av lackeringssprayspruta
              Färgen blandas för hand och sprutas sedan på med en lackeringspruta som du skriver man håller man sprutan en tiondel kortare eller längre tid på ett ställe så kommer färgen att variera. Eftersom inte heller ytan är platt så måste man vinkla sprutan för att komma åt överallt och det är omöjligt att alltid hålla handen på exakt samma sätt.
              Så i praktiken så blir det variationer - vilket jag som sagt tycker är bra för det vore tråkigt om alla vore identiska.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • almost_jocke
                • January 2008
                • 228

                #8
                först när jag kollade på dina bilder så såg det inte så bra ut.
                men efter en andra titt så är det inte så illa.
                kan det inte vara lite olika i naturen med? slå mig på käften om jag tycker konstigt men jag tycker det ser bra ut =)

                Kommentar

                • Jens A.
                  • March 2007
                  • 5026

                  #9
                  Samma här. Man kan lätt tänka sig att det är olika stensorter.
                  Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                  Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                  Kommentar

                  • rödtoppen
                    • June 2006
                    • 3148

                    #10
                    jag hade blivit skitsur iaf
                    / dtoppen /

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Ursprungligen postat av rödtoppen
                      jag hade blivit skitsur iaf
                      Det hade jag också blivit - på mig själv för att jag blundade innan jag satte i dom

                      Nej skämt åsido - På fotot verkar skillnaden vara gigantisk men det beror nog mest på det jag skrev ovan att det är ett kallt ljus i akvariet. Med ett varmare lysrör så hade skillnaden varit mycket mindre.
                      Om skillnaden verkligen är så stor som det verkar på fotot så missar man inte skillnaden innan man monterar
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • åheim
                        • April 2006
                        • 13129

                        #12
                        Jag kollade på PWSS och jag kan inte se någonstans att de upplyser om att det är färgvariationer på slimline och det borde ju vara deras skyldighet gentemot konsumenten tycker jag!

                        Edit. Efter att kollat runt lite verkar det inte som andra upplyser om det heller
                        Senast redigerad av åheim; 17 June 2009, 18:21.
                        Viva Leo Buscaglia

                        Kommentar

                        • Don Kiwin
                          • April 2007
                          • 114

                          #13
                          Nog för att man borde kolla innan man monterar modulerna i karet så att färgen passar med modulen bredvid.

                          Men sen kan jag tycka att "skylla" på den enskilde lackeraren för att det blir olika färg är fel. Att handlackera en modul ska inte vara så svårt.Då borde kanske tillverkaren införa någon form av kontroll för att säkerställa att modulerna verkligen håller de färgnyanser som de ska ha.

                          Håller å andra sidan med om att lite variation är snyggt och mer naturtroget.
                          Senast redigerad av Don Kiwin; 17 June 2009, 18:25. Anledning: Tänkte till lite mera

                          Kommentar

                          • Charlottis
                            • December 2007
                            • 579

                            #14
                            Jag tycker det ser snyggt ut! Det ser naturligt ut med olika nyanser och färger på bakgrunden, och himla stelt och tråkigt när allt är i samma färg.

                            Kommentar

                            • vaim
                              • April 2009
                              • 116

                              #15
                              Jag hade blivit skit sur men som du sa orka plocka bort. Då ska du ju i så fall prata med pwss innan så du vet att du kan få utbyte.
                              http://vaim.se
                              http://twitter.com/vaim

                              Kommentar

                              Arbetssätt...