Tanken är ett hörnakvarium 70+70cm längs vägg höjd 50cm ca 170l, med ett ytterfilter. Har funderat över att ha ett biotopakvarium (sydamerika), men vill att det ska vara det fullt ut, dvs inte bara fisk el växter utan även hela inredningen. Har ingen erfarenhet av sydamerikas biotop (utom endel växter och fiskar, har verkligen fastnat för skalarer och tetror) kan tänka mig att det finns en hel det erfarenhet här. 
Har fått för mig att det ska vara lite problematiskt att sätta in en bakgrund som bygger lite in i akvariet eftersom man ska få ihop det i hörnet. Någon som har erfarenhet av det?
Funderar på en btn slim-line men den finns bara som röd (granit?), sten i alla fall, fungerar den i en sydamerikabiotop?
Har i mitt nuvarande akvarium en liknade bakgrund och svartsand skulle vara fint om de machar eftersom de kommer stå i samma rum. Då kommer nästa fråga fungerar det med svart sand?
Var nog allt jag kunde komma på nu.. Det dyker säkert upp fler frågor efterhand

Har fått för mig att det ska vara lite problematiskt att sätta in en bakgrund som bygger lite in i akvariet eftersom man ska få ihop det i hörnet. Någon som har erfarenhet av det?
Funderar på en btn slim-line men den finns bara som röd (granit?), sten i alla fall, fungerar den i en sydamerikabiotop?
Har i mitt nuvarande akvarium en liknade bakgrund och svartsand skulle vara fint om de machar eftersom de kommer stå i samma rum. Då kommer nästa fråga fungerar det med svart sand?
Var nog allt jag kunde komma på nu.. Det dyker säkert upp fler frågor efterhand

Kommentar