Hjälp med att hitta bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Figge_stunter
    • March 2009
    • 32

    Hjälp med att hitta bakgrund

    Hej, behöver lite hjälp med att hitta en bakgrund som passar mitt akvarium. måtten är 110 x 45 men hittar inga snygga/"billiga". Vill helst att den är ganska så platt så den inte tar för mycket utrymme. (ska ha pump/doppvärmare utanför) Mvh/Figge
  • Guest

    #2
    Slimline?

    Kommentar

    • Johanski
      • February 2007
      • 3044

      #3
      Håller med Narii här, köp slimline och sen beger du dig ut och hittar stenar som matchar bakgrunden och bygger utifrån den, kan bli skitsnyggt!

      Kommentar

      • Figge_stunter
        • March 2009
        • 32

        #4
        okej, får se om ajg har fattat det rätt? jag köper en slimline bakgrund som är tex 100 x 40 cm. då tecker bottensanden/gruset där nere. och på ena sidan sätter jag stenar? eller vadå?

        Kommentar

        • Guest

          #5
          Nej, de är tex 50*40cm, så du köper 2st och limmar ihop dom.

          Kommentar

          • NIC
            • January 2008
            • 5121

            #6
            Och sen letar du upp stenar i samma färg som bakgrunden och placerar ut i karet som stenrös eller grottor elr nåt.

            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              PÅ denna sida kan du i tabellen längst ner se vilka 3 bitar du behöver http://www.backtonature.se/sweden/slimline.html
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Figge_stunter
                • March 2009
                • 32

                #8
                Kjell fohrman: kollade på den sidan men alla bitarna var för höga... har ju bara 45cm högt. kan man kapa dom då, eller hur gör man?

                Nic: okej då förstår jag

                Kjell fohrman: okej nu fattade jag när jag kollade lite mer noggrant. men då blir det ju bra tack för svaren!
                Senast redigerad av Figge_stunter; 14 June 2009, 12:14.

                Kommentar

                • Keibo
                  • November 2008
                  • 468

                  #9
                  Ja du kan kapa slimline till den höjd du behöver. Kapa dock i undre kant så slipper du att det finns en risk att det blir fult uppe vid täckglaset. Gruset täcker ju ändå nedre kant. Kolla på monteringstips för såväl slimline som för andra bakgrunder (på länken Fohrman gav) så får du en hum om hur du kan gå till väga.
                  Mvh. Peter

                  500L - Pelarakvarium

                  1500L - Under förändring

                  Kommentar

                  Arbetssätt...