Akvarieavdelare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Don Kiwin
    • April 2007
    • 114

Akvarieavdelare

Hej

Har ett 375 liters (150x50x50). I den en ändan av karet har jag en koloni med multisar (Tack Jens A) och i den andra är det tänkt att mina jullar ska husera i ett mindre stenröse.
    Finns det något bra sätt att dela av deras områden på ett naturligt sätt. Inga höga växter eftersom den starka cirkulationen gör att de knappast håller sig utan snarare lägger sig som ett tak över multisarna. Funderade på anubias men är osäker på hur de klarar sig med grävmaskinerna i närheten.

Det kanske inte direkt blev någon fråga men jag kan kanske få några ideer från er andra.
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

Lägg snäckor i bara den ena delen av akvariet, gärna så de hålls i den delen av en liten stenmur. Multisarna kan annars dra iväg med snäckorna (de är grymt starka för att vara så små!).
    Anubias fungerar om du surrar fast dem på sten, som t ex på den där stenmuren.

Men lägg inte muren som en småländsk stenmur, lägg den mera kaosartat, som om den bara hamnat där. Det blir snyggare (tycker jag iaf).
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

Kommentar

• Don Kiwin
      • April 2007
      • 114

Mmm, den varianten har jag inte tänkt på innan.

Tror du att koloning multisar klarar sig på 75x30cm? Har en modul i botten som jag borde kunna bygga vidare på isf. Det svåra är att hitta sten som håller ungefär samma färgnyans som BTN-modulerna. Måste hitta skaplig mängd för att även bygga lite åt Jullarna.

Någon som vet var jag kan finna BTN-färgad sten i trakten runt Huskvarna/Jönköping?

Kommentar

Arbetssätt...