Rengöring av BTN och liknande.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eMilu
    • March 2009
    • 166

    Rengöring av BTN och liknande.

    Jag undrar hur ni som har BTN och liknande bagrunder/moduler håller dom rena och fria från alger?
    Rock n' roll freak.
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Ursprungligen postat av eMilu
    Jag undrar hur ni som har BTN och liknande bagrunder/moduler håller dom rena och fria från alger?
    All fisk fyller en funktion så malar i detta fallet fixar det om det inte är tillräckligt så skaffar man fler malaroch sen om man får alger så tyder det på en brist som i slutändan hamnar på att Nitraten är för högt och så kan man dra slutsatsen man matar för mycket eller man har för mycket fisk eller att karet står i direkt solljus,så nu ställer jag en motfråga känns detta igen i ditt fall på nåt jag har precis nämt??
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Men är det inte det som är lite tjusningen att det växer alger på dem? Det är då de är som mest naturtrogna, i mina ögon iaf.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Gaffel
        • December 2007
        • 6200

        #4
        Räkorna gör ett toppenjobb, har man man sen räkglada fiskar så får man se till att fylla på lite då och då..
        Life's a bitch and then you die..
        "I might be right handed but im always left-winged"
        Skriv på!

        Kommentar

        • Lasse
          • October 2002
          • 1965

          #5
          Håller med Ansjo här.

          MVH Lasse
          Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

          Kommentar

          • eMilu
            • March 2009
            • 166

            #6
            Ursprungligen postat av Patrik Steen
            All fisk fyller en funktion så malar i detta fallet fixar det om det inte är tillräckligt så skaffar man fler malaroch sen om man får alger så tyder det på en brist som i slutändan hamnar på att Nitraten är för högt och så kan man dra slutsatsen man matar för mycket eller man har för mycket fisk eller att karet står i direkt solljus,så nu ställer jag en motfråga känns detta igen i ditt fall på nåt jag har precis nämt??
            Nej, jag har inte någon ännu. Det var därför jag undrade. Var på ett ställe som hade och dom var så jätte gröna så jag började fundera på om jag skulle skippa i mitt kommande kar. Men då vet jag att jag får se till att ha många malar bara

            Visst tycker jag dom får vara lite gröna och håller med om att det ser naturligare ut, men inte för mycket.
            Rock n' roll freak.

            Kommentar

            • mange016
              • May 2006
              • 341

              #7
              högtryckstvätt funkar utmärkt, lite jobbat att hålla på o ta ur och i hela tiden men en toppen metod :P

              Kommentar

              • Robin_Hedstrom
                • January 2005
                • 1818

                #8
                Som vissa säger så är det det naturtrogna man är ute efter. Det SKA växa på bakgrunden. =)
                /Robin Hedström
                http://www.robinhedstrom.se/

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Ursprungligen postat av eMilu
                  Nej, jag har inte någon ännu. Det var därför jag undrade. Var på ett ställe som hade och dom var så jätte gröna så jag började fundera på om jag skulle skippa i mitt kommande kar. Men då vet jag att jag får se till att ha många malar bara

                  Visst tycker jag dom får vara lite gröna och håller med om att det ser naturligare ut, men inte för mycket.
                  Blir det för mycket så använder jag en diskborste annars som flera har sagt - de SKALL ha lite alger på sig för att de skall bli helt perfekta
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • drd
                    • March 2004
                    • 5586

                    #10
                    Mitt kar står i solen lite på morgonen och det märks nu om man glömmer att dra ner persiennerna på morgonen eller kvällen innan solen går upp att mina slimline i det karet börjar bli lite gröna.
                    ________________________________________________

                    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                    Kommentar

                    Arbetssätt...