Redwood

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Darre
    • March 2008
    • 378

    Redwood

    Tjenixen,

    Tjejen skaffade en redwood som ar 1,4kg med grenar at olika hall. Skulle vilja veta hur lang tid det brukar ta innan roten suger at sig vatten och inte flyter langre.

    Sorry spraket men just nu sitter jag pa en spansk vista.

    /Darek
    Life´s a fish and then you die...
    Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane
  • mikey13
    • October 2007
    • 465

    #2
    Det kan ta lång tid....... om du har ett badkar så kan du med fördel lägga den däri med så varmt vatten som det bara är möjligt, det tog 2 veckor innan min sjönk riktigt....
    __________________________________________
    Mitt 720L projekt
    375L Inbyggt i väggen-projekt

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Om det är Redmoore rötter du menar så kan det ta vääääldigt lång tid.
      Jag har haft mina i blöt/karet ca tre veckor nu utan att alla har sjunkit ännu. Men det gör de förr eller senare så det är bara att vänta....
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Darre
        • March 2008
        • 378

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Om det är Redmoore rötter du menar så kan det ta vääääldigt lång tid.
        Jag har haft mina i blöt/karet ca tre veckor nu utan att alla har sjunkit ännu. Men det gör de förr eller senare så det är bara att vänta....
        Ja hehehe jag menade självklart Redmoore
        Bra att jag sa att det tar cirka 1månad till tjejen annars skulle hon aldrig acceptera detta Just nu sitter roten i akvariet med en stoooor skiffer bit över den så att denna hålls på plats.

        Det tar väl inte mycket mer än 1 månad va? hehehe

        /Darek
        Life´s a fish and then you die...
        Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Det kan det nog göra, den ena som jag har var stor, och med den flytkraften som roten fortfarande har så.....jag meddelar till jul om den fortfarande flyter!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Darre
            • March 2008
            • 378

            #6
            Ursprungligen postat av ansjo
            Det kan det nog göra, den ena som jag har var stor, och med den flytkraften som roten fortfarande har så.....jag meddelar till jul om den fortfarande flyter!
            Skit vilket helvete jag kommer att ha fram tills jul hon klagar redan nu att det är fult
            Life´s a fish and then you die...
            Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane

            Kommentar

            • Ferengi
              • August 2008
              • 399

              #7
              Det tog 5 veckor innan mina behagade sjunka...

              Kommentar

              • Gaffel
                • December 2007
                • 6200

                #8
                Annars är det vackert med red moore rötter som flytande drivved i akvariet, hade själv en liten i räkkaret som höll sig flytande i omk 2 veckor, riktigt stilfullt med fastbunden javamossa!
                Life's a bitch and then you die..
                "I might be right handed but im always left-winged"
                Skriv på!

                Kommentar

                • Puff
                  • June 2006
                  • 32

                  #9
                  Mitt tålamod tröt efter två dagar, införskaffade ett kilo rostfritt stål och skruvade fast det i roten med skruv avsedda för båtar. Höll noga koll på vattenvärden efter det projektet och inget hände. Nu har det varit i baljan i ett år och allt är fortfarande utan anmärkning.
                  //Inger

                  Kommentar

                  • Darre
                    • March 2008
                    • 378

                    #10
                    Ursprungligen postat av Puff
                    Mitt tålamod tröt efter två dagar, införskaffade ett kilo rostfritt stål och skruvade fast det i roten med skruv avsedda för båtar. Höll noga koll på vattenvärden efter det projektet och inget hände. Nu har det varit i baljan i ett år och allt är fortfarande utan anmärkning.
                    //Inger
                    Hehehehe tror inte bruden skulle uppsatta om jag började rycka upp hennes stora rot och skruvade fast 1kg stål i den men kul att se hennes reaktion hehehe
                    Life´s a fish and then you die...
                    Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane

                    Kommentar

                    • Darre
                      • March 2008
                      • 378

                      #11
                      Har varit hos tjejen igår och såg att hennes rot just den stora Redmoore (hon har bara en av den sorten) börjar få vita beläggningar vid "kanter". Har läst någonstans att det inte ska vara farligt men vad är det för nått och kan man ta bort detta om det blir för mycket (om det lägger sig på hela roten typ) blir inte så snyggt.
                      Life´s a fish and then you die...
                      Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        #12
                        Du kan ta bort det, men är som sagt ofarligt och kommer att försvinna mer eller mindra av sig själv efter ett tag.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mork from Ork, Nano Nano!
                          • February 2012
                          • 1

                          #13
                          Angående flytande rötter så har jag själv i mitt nanoakvarium tagit en tunn genomskinlig fikelina och en nål som jag stuckit igenom "knoppen" på en sugplopp och sedan knutit fast på roten. Plopp i botten och den sitter fast!. Har också haft det vita slemmet på roten men det försvinner på en vecka eller två!

                          /Anders

                          Kommentar

                          Arbetssätt...