Sand till Malawi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eMilu
    • March 2009
    • 166

    Sand till Malawi?

    Går det bra att ha svart sand till Malawicikliderna? Hur finkornig måste den vara i så fall? Funkar det med t.ex. Deco grus Crystal Black 4-6mm? Eller vad rekomenderar ni som har Malawi att man har för sand till dom?
    Rock n' roll freak.
  • Akvarieprofilen
    • February 2008
    • 31

    #2
    ska du ha det biotopriktigt ska du ha t.ex Råda sand lite grövre size för att få det lite snyggare blandar du ut det 50% med Julas bläster sand.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13136

      #3
      Ursprungligen postat av eMilu
      Går det bra att ha svart sand till Malawicikliderna? Hur finkornig måste den vara i så fall? Funkar det med t.ex. Crystal BlacDeco grus k 4-6mm? Eller vad rekomenderar ni som har Malawi att man har för sand till dom?
      Finkornig sand ska de absolut ha om man ska ge dem möjlighet till att uppfylla sina behov av att gräva blästersand eller fin rådasand tex.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • TutenStain
        • October 2008
        • 47

        #4
        Ursprungligen postat av åheim
        Finkornig sand ska de absolut ha om man ska ge dem möjlighet till att uppfylla sina behov av att gräva blästersand eller fin rådasand tex.
        Sand är att föredra men ska bara till lägga att det går alldeles utmärkt med grus. Har grus till mina malawisar och de gräver som bara den.

        Kommentar

        • eMilu
          • March 2009
          • 166

          #5
          Tack för era svar. Var får man tag på blästersand av bra kvalité?
          Rock n' roll freak.

          Kommentar

          • jesper_b
            • June 2006
            • 1201

            #6
            Jag kör med den här svarta sanden till mina malawi, Funkar jätte bra och gräver gör dom som bara den
            La page que vous avez demandée n'a pas été trouvée. Il se peut que le lien que vous avez utilisé soit rompu ou qu'une erreur dans l'URL soit présente.


            Om du bestämmer dig för svart köp inte Bläsersilkat, det hade jag innan jag bytte till sanden ovan. Och med Blästersilkatet mådde fiskarna mycket dåligt.

            Lycka till.
            www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
            Mina Malar:
            L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

            Kommentar

            • Akvarieprofilen
              • February 2008
              • 31

              #7
              Ursprungligen postat av eMilu
              Tack för era svar. Var får man tag på blästersand av bra kvalité?
              Jula kostar 49:- för 25kg Den är så ren att den ej behövs tvättas



              Blandningen i karet där är 50/50 Jula/Råda
              Senast redigerad av Akvarieprofilen; 26 March 2009, 09:16.

              Kommentar

              • eMilu
                • March 2009
                • 166

                #8
                Ursprungligen postat av smegga
                Jag kör med den här svarta sanden till mina malawi, Funkar jätte bra och gräver gör dom som bara den
                La page que vous avez demandée n'a pas été trouvée. Il se peut que le lien que vous avez utilisé soit rompu ou qu'une erreur dans l'URL soit présente.


                Om du bestämmer dig för svart köp inte Bläsersilkat, det hade jag innan jag bytte till sanden ovan. Och med Blästersilkatet mådde fiskarna mycket dåligt.

                Lycka till.
                Färgar dina fiskar ut bra när du har svart sand? Har läst så mycket olika. Vissa skriver att det är bra för fiskarna för att dom känner sig lugna och andra skrivet att det ska vara ljus färg för att dom inte färgar ut annars och att dom inte trivs.
                Rock n' roll freak.

                Kommentar

                • museo12
                  • May 2005
                  • 135

                  #9
                  Blanda Julas blästersand med Rådasand

                  Kommentar

                  Arbetssätt...