Färg till bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nordstedt
    • January 2009
    • 31

    Färg till bakgrund

    Jag håller på att bygga en bakgrund i frigolit till mitt 110l kar jag har kommit så långt att frigoliten är formad och casco husfix är pålagt. Nu är ju frågan vad jag ska använda för färg ? jag har hobbyfärg hemma det är en vattenburen akrylat-latex färg, kan den funka ?? om inte vad ska ja satsa på som inte kostar skjortan ?

    Mvh
    Nordstedt
    Senast redigerad av Nordstedt; 23 March 2009, 19:40.
    Mvh
    Nordstedt
  • GRIZZLY
    • December 2006
    • 867

    #2
    Ja håller på med precis samma sak dock har ja inte haft på husfixet än. Jag fick ett tips av en kille på byggmax att när han byggde bakgrund hade han i färgpulvret direkt i hussfixet. Dock vet ja inte va man ska köra på för färger å hur mkt men de kanske nån annan kan svara på?

    Kommentar

    • Nordstedt
      • January 2009
      • 31

      #3
      Jo jag läste också om det med och ha pigment direkt i fixet, dock har jag ju redan smetat på fixet så det är ju för sent nu. Alla ni andra som gjort bakgrunder vad har ni använt för färg ?

      Senast redigerad av Nordstedt; 23 March 2009, 20:27.
      Mvh
      Nordstedt

      Kommentar

      • Kimmy
        • February 2009
        • 40

        #4
        Har hört diverse allt från vattenfärg till akvarelfärg. Tror du kan måla med vadsomhelst för du ska juh ha på en lack efter färgen...
        Mina Akvarie. 60L
        Kommande: 350L malawi ev. Saltkar till vintern

        RIP: 250L gick sönder sommarn 2009

        Kommentar

        • Nordstedt
          • January 2009
          • 31

          #5
          Nu är bakgrunden målad ! det blev en akryl hobbyfärg, blev riktigt nöjd med resultatet, i morgon åker lacken på
          Mvh
          Nordstedt

          Kommentar

          • GRIZZLY
            • December 2006
            • 867

            #6
            hur gjorde du med färgen? blandade du den med vatten lr?
            Senast redigerad av GRIZZLY; 25 March 2009, 22:26. Anledning: skrev fel

            Kommentar

            Arbetssätt...