djupet - 3D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TinaM
    • February 2008
    • 1040

    djupet - 3D

    I nästan alla råd man läser om akvarieinredning så råder man att ställa låga växter längst fram och höga samt rötter längst bak. Nu har jag insett att detta kommer att inge ett tvådimensionellt intryck för åskådaren, lite som ett foto om ni förstår hur jag menar.

    För att få till det där tredimensionella, dvs djupet, så har jag upptäckt att det kan åstadkommas genom att ha en del rötter, förslagsvis redmoor med grenverket nära frontglaset och en del höga växter, förslagsvis hornsärv runt dessa. Det blev ett helt annat djup i mitt 720 efter att jag gjort detta.

    Bara som ett tips.
    32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers
  • Fösen
    • January 2009
    • 383

    #2
    Ursprungligen postat av TinaM
    I nästan alla råd man läser om akvarieinredning så råder man att ställa låga växter längst fram och höga samt rötter längst bak. Nu har jag insett att detta kommer att inge ett tvådimensionellt intryck för åskådaren, lite som ett foto om ni förstår hur jag menar.

    För att få till det där tredimensionella, dvs djupet, så har jag upptäckt att det kan åstadkommas genom att ha en del rötter, förslagsvis redmoor med grenverket nära frontglaset och en del höga växter, förslagsvis hornsärv runt dessa. Det blev ett helt annat djup i mitt 720 efter att jag gjort detta.

    Bara som ett tips.
    Det verkar intressant tack för tipset 3D är alltid lite häftigt

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      #3
      Stämmer bra!
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Bild?
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        Arbetssätt...