Vilken sorts rot är bäst för L-malar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fösen
    • January 2009
    • 383

    Vilken sorts rot är bäst för L-malar?

    Hej

    Jag undrar vilken sorts rot är bäst för L-malar. Har hört att de äter på dom och undrar vilken sort de skulle gilla bäst?
  • åheim
    • April 2006
    • 13136

    #2
    ta nån drivved som de säljer i djurbutiker och inte mopani eller redmoor för den är för hård och äkta mangrove existerar troligen inte längre i djuraffärer...
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Fösen
      • January 2009
      • 383

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      ta nån drivved som de säljer i djurbutiker och inte mopani eller redmoor för den är för hård och äkta mangrove existerar troligen inte längre i djuraffärer...
      Är mangrove bra då? Har sett det på Hornbach.

      Kommentar

      • doppingen
        • April 2008
        • 1079

        #4
        vad jag förstått så är just mangrove bra men det är vad jag har hört å mina är glada åt den man märker att de "ätit" på den
        MammaMia

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #5
          Skulle tro att det är uteslutande algätande och träätande malar som käkar på rötter.
          Mina hypancistrusarter dom äter inte trä så vitt jag vet även om dom ibland vilar på en rot i akvariet.
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • perfetto
            • March 2008
            • 1593

            #6
            Alltså inte för att jag vill påstå vare sig det ena eller andra, men är inte din egen mamma uppfödare/odlare av just L-malar?

            (jag tänker mig att hon i så fall rimligen har ganska bra koll på flera av de frågor du har kring just den fiskarten)

            Kommentar

            Arbetssätt...