Bakgrunder och stenar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sumpan
    • December 2008
    • 238

    Bakgrunder och stenar

    Hej.

    Har två frågor,

    1: Om jag ska montera två st btn slim-line bitar i mitt akvarium, är det kört om jag redan fyllt med vatten, eller går det att montera den och använda silikon i överkant på den?

    2: Tips på stenar att ha i ett syd amerikanskt akvarium?

    jesper
    200L Asien
    56L
    27L
  • Bowman
    • December 2008
    • 1318

    #2
    1 Ja det är kört.

    2 Vilka stenar du vill.

    Kommentar

    • Sumpan
      • December 2008
      • 238

      #3
      Ursprungligen postat av Bowman
      1 Ja det är kört.

      2 Vilka stenar du vill.
      Ajdå, fanns Slimlinebakgrunder (ca 50x45) eller nått för 150 kr st på akvarielagret, suck. Har precis stoppat ner fiskar i akvariumet, och vet inte om jag orkar pumpa ut vattnet och starta om proceduren.
      200L Asien
      56L
      27L

      Kommentar

      • smurfmats
        • February 2003
        • 3538

        #4
        jag skulle undvikit kalkhaltiga stenar fast o andra sidan buffrar dem vattnet så ska du inte ha survattenfiskar som kräver mjukt vatten så kan man ju köra på det..

        dock skulle jag ha valt stenar som går i färg med din btn. det ger ett mer enhetligt och harmoniskt uttryck. som maxb på forumet skulle sagt, that´s my 2 cents
        tråden om fjärilars lek!

        Kommentar

        • Sumpan
          • December 2008
          • 238

          #5
          Ursprungligen postat av smurfmats
          jag skulle undvikit kalkhaltiga stenar fast o andra sidan buffrar dem vattnet så ska du inte ha survattenfiskar som kräver mjukt vatten så kan man ju köra på det..

          dock skulle jag ha valt stenar som går i färg med din btn. det ger ett mer enhetligt och harmoniskt uttryck. som maxb på forumet skulle sagt, that´s my 2 cents
          Buffrar vattnet
          ?
          200L Asien
          56L
          27L

          Kommentar

          Arbetssätt...