Rötter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yejjeh
    • October 2007
    • 150

    Rötter

    Färgar rötter akvarievattnet? Och i sånt fall, finns det något att göra åt det?
    Söker silvermollys
    Och andra levandefödare
    50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.
  • HenkeP
    • January 2009
    • 886

    #2
    Ibland.

    Lägg dom i blöt för urfärgning någon annanstans. Tex. en tunna eller ett badkar eller en hink beroende på storlek..
    Eller lär dig leva med det. Det färgade vattnet kommer försvinna förr eller senare om du sköter dina vattenbyten.

    Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

    Kommentar

    • Yejjeh
      • October 2007
      • 150

      #3
      Okej, tack
      Söker silvermollys
      Och andra levandefödare
      50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

      Kommentar

      • stefant
        • January 2009
        • 783

        #4
        Ja, men jag tycker inte det märks så mycket.

        Enligt uppgift ska kolfilter hjälpa till att färga av vattnet. Annars slutar rötterna färga av med tiden, efter några år eller så.

        Kommentar

        • Yejjeh
          • October 2007
          • 150

          #5
          Hur 'tar man hand om' aktivt kol? Man skulle tydligen inte tvätta dom i vanligt vatten .
          Söker silvermollys
          Och andra levandefödare
          50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

          Kommentar

          Arbetssätt...