Vilken bakgrundsfärg ger mest djup?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • babydoc
    • January 2009
    • 110

    Vilken bakgrundsfärg ger mest djup?

    Jag undrar vilken färg på bakgrunden ger mest djupintryck?
    Svart verkar vara det som ger mest djup enligt min bedömning me njag kan ha fel...
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Den bakgrund jag sett mest djup i var en marxistisk vattenmålning av växter i Uppsala på 1980-talet. George (?) lyckades få den rätta känslan av distans genom att måla den oskarp. Rätta mej någon om jag tog fel på herr Marxs förnamn.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • babydoc
      • January 2009
      • 110

      #3
      Ursprungligen postat av erikthur
      Den bakgrund jag sett mest djup i var en marxistisk vattenmålning av växter i Uppsala på 1980-talet. George (?) lyckades få den rätta känslan av distans genom att måla den oskarp. Rätta mej någon om jag tog fel på herr Marxs förnamn.
      Ok då får det bli den då

      Kommentar

      • Fuzzop
        • July 2007
        • 2380

        #4
        om du håller dig till en färg så är det som du trodde just svart som gäller

        Kommentar

        • babydoc
          • January 2009
          • 110

          #5
          Ursprungligen postat av Fuzzop
          om du håller dig till en färg så är det som du trodde just svart som gäller
          Tackar för svaret!
          Har sett många som använder blått men jag tror också att den svarta ger mer djup

          Kommentar

          • Fuzzop
            • July 2007
            • 2380

            #6
            blått ger nog mera en känsla av ljus och kanske passar bättre för dom som inte har så mycket ljus i karet då svart suger åt sig ljus uppfattas det som mörkare och djupare på samma gång så till ett välbelyst kar blir det nog snyggare

            Kommentar

            Arbetssätt...