Bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fösen
    • January 2009
    • 383

    Bakgrund

    Jag har tropiska fiskar från Amazonasfloden och undrar vad som passar bäst en bakgrund med växter och lite sånt eller en med stenar??
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Är det plansch du är ute efter tycker jag att sten passar bättre i så gott som alla fall
    Tycker tropiska bakgrunder med massor av växter blir "för mycket" och förstör själva charmen med de riktiga växterna. Men det är förstås smaksak och vad jag föredrar
    Just amazonas skulle du ju egentligen haft någon Back to Nature bakrund med rötter men de kostar skjortan oxå

    Kör du på vad du tycker är snyggt... Kolla rundor lite på nätet och jämför själv
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #3
      Back to Natures amazonas bakgrunder är en fet besvikelse, samtliga av dom har en stam i mitten och lite skit vid sidan om, så ser det knappast ut där.

      Däremot bakgrunderna som ska likna berg är riktigt snygga, och kan nog även passa till amazonas. Gärna ett mörkt berg

      Det kostar kanske över tusen lappen, men det tycker jag det är värt, är skitsnyggt.
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • DAHLBERG
        • September 2008
        • 1598

        #4
        Ursprungligen postat av JojjeN
        Back to Natures amazonas bakgrunder är en fet besvikelse, samtliga av dom har en stam i mitten och lite skit vid sidan om, så ser det knappast ut där.
        Eeh, du vet ju inte vilken del av amazonas de har försökt efterlikna... Jag menar amazonfloden är ju bara 7 025 kilometer lång (wikipedia) och det kan ju omöjligt finnas en del där det är "en stam och lite skit vid sidan om"... Eller?

        Ursprungligen postat av Fösen
        Jag har tropiska fiskar från Amazonasfloden och undrar vad som passar bäst en bakgrund med växter och lite sånt eller en med stenar??
        Här finns några bakgrunder på pwss.se. AquaTerra Rain Forest ser ganska bra ut?

        Om det är en bra sida att beställa från/bra kvalité på bakgrunderna vågar jag inte säga då jag aldrig beställt därifrån.
        DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
        750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
        540 liter kulfisk - T. lineatus
        120 liter salt - Koraller och fisk

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          Ursprungligen postat av DAHLBERG
          Eeh, du vet ju inte vilken del av amazonas de har försökt efterlikna... Jag menar amazonfloden är ju bara 7 025 kilometer lång (wikipedia) och det kan ju omöjligt finnas en del där det är "en stam och lite skit vid sidan om"... Eller?
          Så du håller inte med om att stammen ser fejk ut, och att man inte kan se vad de har försökt föreställa sig jämte?
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • DAHLBERG
            • September 2008
            • 1598

            #6
            Nej, jag håller inte med. http://www.backtonature.se/sweden/amazonas.html

            Båda stammarna är extremt realistiska, speciellt den undre. Var har du läst att BTN ser fejkad ut?
            DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
            750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
            540 liter kulfisk - T. lineatus
            120 liter salt - Koraller och fisk

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #7
              Läst? Det är min egen åsikt.

              Och btn ser inte fejkat ut, jag har ju en själv. Men btn amazonas ser fejkat ut!

              Och nu tog du dom snygga amazonasena, men de flesta man ser i affärerna ser riktigt fejkade ut.
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              • JojjeN
                • June 2008
                • 3567

                #8
                Tillexempel denhär:

                Tillbaks efter paus.

                Kommentar

                • DAHLBERG
                  • September 2008
                  • 1598

                  #9
                  Ursprungligen postat av JojjeN
                  Läst? Det är min egen åsikt.

                  Och btn ser inte fejkat ut, jag har ju en själv. Men btn amazonas ser fejkat ut!

                  Och nu tog du dom snygga amazonasena, men de flesta man ser i affärerna ser riktigt fejkade ut.
                  Såå nu är det bara vissa som ser fejkade ut? Först lät det som att du skulle köpa upp BTN och lägga ner det för du var så besviken på deras amazonas-bakgrund...
                  DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                  750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                  540 liter kulfisk - T. lineatus
                  120 liter salt - Koraller och fisk

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #10
                    Ursprungligen postat av JojjeN
                    Har du sett den i verkligheten?
                    Sedan hoppas jag att du vet att det finns fler än BTN som tillverkar bakgrunder så du inte drar alla vid en kam.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • JojjeN
                      • June 2008
                      • 3567

                      #11
                      Ursprungligen postat av DAHLBERG
                      Såå nu är det bara vissa som ser fejkade ut? Först lät det som att du skulle köpa upp BTN och lägga ner det för du var så besviken på deras amazonas-bakgrund...
                      Alla jag hade sett innan såg fejkade ut, men inte de som du visade nu.

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Har du sett den i verkligheten?
                      Sedan hoppas jag att du vet att det finns fler än BTN som tillverkar bakgrunder så du inte drar alla vid en kam.
                      Inte just den, men liknande.
                      Kallar alla bakgrunder där det sticker ut grejer "3d", för Btn bakgrunder.
                      Tillbaks efter paus.

                      Kommentar

                      • DAHLBERG
                        • September 2008
                        • 1598

                        #12
                        Ansjo: har du testat AquaTerras bakgrunder? Kvallan lär ju inte vara som BTN, men jag tycker att vissa ser hyfsade ut iaf T ex MalawiRock och TanganyikaRock ser het okey ut. Men då är det bara det att de kostar lika mycket som BTN så frågan är om det är värt det?
                        DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                        750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                        540 liter kulfisk - T. lineatus
                        120 liter salt - Koraller och fisk

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          #13
                          Ursprungligen postat av JojjeN
                          Alla jag hade sett innan såg fejkade ut, men inte de som du visade nu.



                          Inte just den, men liknande.
                          Kallar alla bakgrunder där det sticker ut grejer "3d", för Btn bakgrunder.
                          Då ska du nog inte uttala dig om BTN som är ett helt eget varumärke.
                          Att du kallar alla bakgrunder BTN är som att säga att alla akvarium som finns är Juwelakvarium.

                          Ursprungligen postat av DAHLBERG
                          Ansjo: har du testat AquaTerras bakgrunder? Kvallan lär ju inte vara som BTN, men jag tycker att vissa ser hyfsade ut iaf T ex MalawiRock och TanganyikaRock ser het okey ut. Men då är det bara det att de kostar lika mycket som BTN så frågan är om det är värt det?
                          Nope, men de ser riktigt bra ut på bild så det skulle vara kul att se dessa i verkligheten.
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #14
                            Nu var det väl en plansch som frågeställaren undrade över och där håller jag helt med Nina82 om att du skall välja en med stenbakgrund och definitivt inte en med en massa växter. Dessa ser alldeles för platta och konstgjorda ut.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Lilla Damen
                              • February 2008
                              • 2649

                              #15
                              Min tank är att Amazonas innehåller översvämmade floder/vattendrag genom urskog.
                              Bör därför finnas mycket trä/rötter/dyiga mjuka flodkanter där... och bara enstaka stenar. Löv på botten, ont om växter (eftersom det är mörkt i skogen, eller tänker jag fel?).

                              Hade jag haft gott om pengar, hade jag köp en bakgrund som heter Mudbank... och hivat i hela min trärots samling.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...