Avvarium synligt runt om...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GöranE
    • November 2008
    • 735

    Avvarium synligt runt om...

    Mitt 450l kar står idag mitt i huset, mellan hall och TV-rum så jag kan sitta och kolla på fiskarna istället för på TV:n. och när jag går förbi i hallen.
    Skulle vara kul att höra någon som har haft ett kar på samma sätt?
    Nuvarande placering var inte speciellt välplanerat och jag har haft funderingar på hur man gömmer filter o teknink i ett kar som syns hela vägen runt. En ihålig rot hade ju varit sjukt fräckt men det går väl inte att lösa för pengar, hat iofs inte sett något sådant i någon affär heller. Har tyvärr inga bilder just nu men det kommer.
    Jordätare................ inget kommer i närheten!!

    Quidquid latine dictum sit, altum videtur
  • malawifisken
    • August 2008
    • 969

    #2
    hade du skrivit detta för en vecka sedan så hade jag haft en stor rot som va ihålig som du hade kunnat modifiera om lite och fått i pump och doppvärmare osv... Men nu för sent tyvärr...
    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

    Kommentar

    • Nils Holmström
      • November 2004
      • 2195

      #3
      Se också till att möblera så att fiskarna har någonstans att gömma sig, då vissa fiskar vad jag hört kan bli rätt stressade av att inte ha någon sida på akvariet täckt.
      222 liter Malawi

      Kommentar

      • hlafk
        • August 2007
        • 202

        #4
        det går ju att tälja och såga i rötter.
        sen kan du ju köpa nån BTN-modul och limma på ena kortsidan och använda som filterhus.

        vad är det för fisk du ska ha?
        Vad vet jag...

        Tanganyika 240l - Calvus + Regani + Regnbågar + Blå Neon

        Kommentar

        • GöranE
          • November 2008
          • 735

          #5
          Ursprungligen postat av malawifisken
          hade du skrivit detta för en vecka sedan så hade jag haft en stor rot som va ihålig som du hade kunnat modifiera om lite och fått i pump och doppvärmare osv... Men nu för sent tyvärr...
          Det var ju trist.. Murphys lag gäller som vanligt
          Jordätare................ inget kommer i närheten!!

          Quidquid latine dictum sit, altum videtur

          Kommentar

          • GöranE
            • November 2008
            • 735

            #6
            Ursprungligen postat av Nils Holmström
            Se också till att möblera så att fiskarna har någonstans att gömma sig, då vissa fiskar vad jag hört kan bli rätt stressade av att inte ha någon sida på akvariet täckt.
            Jodå det finns en hel del gömställen i karet och vi är bara två vuxna som bor i huset så det är inte en massa spring runt karet.
            Jag har SA/CA ciklider och dom är ganska tuffa.
            Jordätare................ inget kommer i närheten!!

            Quidquid latine dictum sit, altum videtur

            Kommentar

            • GöranE
              • November 2008
              • 735

              #7
              Ursprungligen postat av hlafk
              det går ju att tälja och såga i rötter.
              sen kan du ju köpa nån BTN-modul och limma på ena kortsidan och använda som filterhus.

              vad är det för fisk du ska ha?
              Har tänkt en del på det här och det skulle vara häftigt med nedre delen av ett träd med stammens diameter runt 15cm med dom grova delarna av rötterna kvar placerat mitt i karet eller i ena hörnet
              Hade från början tänkt mig ett bottenfilter och använt en ihålig rot för att gömma rör och värmare(kräver ju mindre volym) men jag köpte lite för fin sand så det funkade inte alls. Måste nog avskriva bottenfilter då jag numera har jordätare som kräver denna fina sand.

              Jag har tänkt på att ha en modul limmad i en hörnet eller på kortsidan och det skulle funka men inte om man vill gömma tekniken helt och fortfarande ha karet "genomskinligt". Jag får nog fundera vidare på det där med roten..

              Jag har SA/CA ciklider och dom är ganska tuffa. Simmar mer fram till glaset och kollar än gömmer sig när man går förbi.
              Jordätare................ inget kommer i närheten!!

              Quidquid latine dictum sit, altum videtur

              Kommentar

              Arbetssätt...