Rötter med nagot vitt som växer pa...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mlip
    • March 2008
    • 64

    Rötter med nagot vitt som växer pa...

    Vi har nyligen inköpt en rot avsedd för akvariebruk. Kokat och tvättat, och vattnet är klart - men det växer vita, luddiga saker i mängder pa den. Mögel?

    Nagon med tips om var man kan göra för att bli av med det? Haft samma problem tidigare och i princip gett upp att ha rötter tills nu... en bunt som ligger oanvändbara i källaren. Hjälp?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ta upp roten och skölj av det om du stör dig på det, annars kommer det att försvinna av sig själv efter ett tag. Skulle det vara lite kvar är det bara att suga upp detta vid vattenbytet. Det är inget som är farligt, det ser bara lite tråkigt ut ett tag.

    Så nu har du ett ton rötter du kan använda igen!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • nesseman
      • December 2007
      • 362

      #3
      ja tror en del såna här frågor borde klistras..visst finns sökfunktionen..men dessa söken på de flesta forum är mest irriterande..

      Kommentar

      • Mlip
        • March 2008
        • 64

        #4
        Ursprungligen postat av nesseman
        ja tror en del såna här frågor borde klistras..visst finns sökfunktionen..men dessa söken på de flesta forum är mest irriterande..
        Jag sökte på allt jag kunde komma på, men hittade inget (här på zoopet, iaf). Då är det tur att det finns folk som orkar upprepa sej

        Ansjo - största anledningen till att jag är skeptisk till de rötter jag har sen tidigare är att fiskarna dog. Detta var förvisso i inkörningsfasen av ett nytt akvarium, men det verkar som om allt blev bättre när vi tog bort rötterna.

        Nåja, lite skrubbande så provar vi igen, och håller tummarna för att inga dör den här gången

        Kommentar

        • smurfmats
          • February 2003
          • 3538

          #5
          kolla längst ner på din tråd så finns det lite att botanisera bland..

          o som sagts tidigare, det är lugnt med det vita.. hämta upp alla rötter nu!
          tråden om fjärilars lek!

          Kommentar

          Arbetssätt...