Behöver hjälp med inredningen - se foton.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hogan1
    • August 2008
    • 323

    Behöver hjälp med inredningen - se foton.

    Hej, Jag håller på att sätta upp ett 375 liters med måtten 125 x 60 x 50 (60 djupt) och har förutom bakgrunden, två moduler att laborera med.

    Men det är så jäkla svårt att bestämma sig för hur det skall se ut och jag har ingen större lust att riva det igen när det väl är uppe....

    Så, jag skulle verkligen uppskatta forumets råd var jag skall placera modulerna eller endast en av dem. Det är absolut inget tvång att bägge skall vara med. Och, jo - det skall vara övervägande Aulonocara i karet. Bild 1 och 4 är samma - från olika vinkel.

    Snälla - tyck till!!
    Bifogade filer
    Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.
  • Karlsson1
    • October 2008
    • 179

    #2
    Gillar bild 3

    Kommentar

    • Kewell
      • December 2008
      • 95

      #3
      ta bild 3 eller 4

      Kommentar

      • Hogan1
        • August 2008
        • 323

        #4
        Kan ju lägga modulen till vänster ner också (kan inte vara på högersidan - tar nästan i framrutan där). Men en fördel med att ha den stående är att den kommer att skymma ett insugsraster..
        Bifogade filer
        Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13143

          #5
          jag tycker det är snyggt om modulen sitter på överdelen av karet, istället för mot botten som på bilden! på det viset blir botten fri under modulen och lite snygga skuggor faller under den
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Gaffel
            • December 2007
            • 6200

            #6
            Som åheim skriver, limma upp modulen på den sida som kommer att vara mest insyns skyddad med modulen högt upp samt den lilla grå på botten lite framför så en naturlig håla bildas men håll andra gaveln fri, tjockt med bottensubstrat..
            Life's a bitch and then you die..
            "I might be right handed but im always left-winged"
            Skriv på!

            Kommentar

            • Hogan1
              • August 2008
              • 323

              #7
              Ursprungligen postat av Gaffel
              Som åheim skriver, limma upp modulen på den sida som kommer att vara mest insyns skyddad med modulen högt upp samt den lilla grå på botten lite framför så en naturlig håla bildas men håll andra gaveln fri, tjockt med bottensubstrat..
              Hmm... hur då? Den är öppen i två ändar så antingen får den ligga ner med största öppningen mot botten och minsta öppningen mot vänster sidoruta eller stående med stora öppningen mot sidrutan och lilla mot botten.
              Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Foto 2 är snyggast eftersom jag tycker att BTN-modulen färgmässigt inte passar in.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Hogan1
                  • August 2008
                  • 323

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Foto 2 är snyggast eftersom jag tycker att BTN-modulen färgmässigt inte passar in.
                  Tack Kjell, har fått samma råd utanför forumet också, så det lutar åt det alternativet. Hade eventuellt tänkt ha modulen liggande i stället men tre saker talar för stående. 1) Tar mindre plats. 2) Döljer ett raster ganska väl och 3) Det blir nästan en liten grotta där inne till vänster.

                  Nackdelen blir att det blir ett litet helsike att fånga fisk....
                  Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...