Vad för slags sten matchar med BTN Slim Line röd gneiss?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • norsen
    • December 2006
    • 36

Vad för slags sten matchar med BTN Slim Line röd gneiss?

Hejsan...
    Har satt upp en slim line röd gneiss i mitt 100 liters tanganyika och har lite svårt att hitta sten som matchar bakgrunden att inreda med. Det som jag testat som funkar bäst är väl skiffer men skulle nog vilja ha något som inte är så slätt...

Hur har ni som inrett med denna bakgrund använt för annan sten och inredning? (säg inte röd gneiss) Alla tips mottages varmt, gärna om ni har en bild

gurka
  • Kjell Fohrman
    Administrator

• December 2001
    • 48148

Lite vanliga slipade stenar som man hittar i de flesta strömmande vattendrag passa bra ihop (fast det är kanske inte så kul att just nu klafsa runt i vattendrag och plocka).
    Färgmässigt fungar det också bra med röd öländsk kalksten
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Azur
      • March 2003
      • 12946

Röd gnejs.
      Vanlig t.ex. här i Stockholm. Ser ut exakt som BTN'n. Stenen till höger i bild här, under pumpen, är inte en modul utan röd gnejs plockad vid Universitetet:

(det är en tvåfärgad bakgrund, but you get the picture)

Röd granit, t.ex. Bohusgranit, funkar säkert också bra, gissningsvis röd sandsten och röd kalksten också.
      Senast redigerad av Azur; 24 November 2008, 20:26.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• Artep
        • June 2008
        • 107

Jag har ölandssten i mitt kar och det matchar skitbra precis som Kjell skriver.

Kommentar

Arbetssätt...