Grus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Exworks
    • September 2008
    • 55

    Grus

    Hej.
    Vilket är det enklaste sättet att få bort alger som sitter på gruset? Jag har halvgrov engelsk sjösten (om det nu skulle spela någon roll).
    Tack
  • Stoffe.B
    • November 2007
    • 459

    #2
    Ursprungligen postat av Exworks
    Hej.
    Vilket är det enklaste sättet att få bort alger som sitter på gruset? Jag har halvgrov engelsk sjösten (om det nu skulle spela någon roll).
    Tack
    Det är väl att plocka ur, koka och sedan skrubba.
    54L ---------
    222L

    Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

    Kommentar

    • heeke
      • April 2003
      • 5033

      #3
      Vänd ner gruset, skulle jag säga.
      Låt mig gissa, toffsalger?
      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

      Kommentar

      • Exworks
        • September 2008
        • 55

        #4
        Stämmer. Men även de klassiska algerna som bara färgar stenarna gröna. Har inga stora problem med alger men tror ändå det är på tiden att göra ett ryck när det gäller gruset. Tycker faktiskt att toffsalgerna är ganska dekorativa när de sitter på kolstenarna. Så man ska koka gruset alltså, intressant... fiskarna också eller? Hade helst velat ha siamesiska algätare men min balja är på tok för liten för ett sånt stim.

        Kommentar

        • Exworks
          • September 2008
          • 55

          #5
          Blir knepigt att skrubba gruset då varje gruskorn enbart är några millimeter brett. Eller räcker det med att koka för att få ett hyfsat resultat?

          Kommentar

          • Stoffe.B
            • November 2007
            • 459

            #6
            Ursprungligen postat av Exworks
            Blir knepigt att skrubba gruset då varje gruskorn enbart är några millimeter brett. Eller räcker det med att koka för att få ett hyfsat resultat?
            Ahadu! Men då får du väl ta upp det sedan koka kanske... Jag vet faktist inte :/
            54L ---------
            222L

            Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

            Kommentar

            Arbetssätt...