Vitt på rot?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dancehall
    • May 2007
    • 306

    Vitt på rot?

    Vet inte om det redan finns en tråd om det här men frågar ändå
    Jag köpte en rot igår och när jag kom hem så såg jag att den var vit på vissa ställen, ungefär som att någon har målat på den med vit målarfärg.
    Jag lade den i blöt igår kväll och imorse såg jag att det fanns som svamp på den. Jag drog bort svampen och där under var det också vitt Nu när roten har legat i vatten i några timmar börjar den också kännas lite murken. Vad är det här? :S
  • dancehall
    • May 2007
    • 306

    #2
    Kom igen jag behöver verkligen veta innan jag lägger i roten i akvariet :/

    Kommentar

    • Stoffe.B
      • November 2007
      • 459

      #3
      Ursprungligen postat av dancehall
      Kom igen jag behöver verkligen veta innan jag lägger i roten i akvariet :/
      Ingen aning! Om det kommer under tiden den ligger i vatten, så är det ingen fara. Men är det målarfärg vet jag inte..
      54L ---------
      222L

      Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

      Kommentar

      • dancehall
        • May 2007
        • 306

        #4
        Det är jätte mysko :S Den va tydligen vit redan i affären, har sett flera likadana där nu. Kan det vara någon beläggning?

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          Den där vita beläggningen uppträder ofta på nyinköpta rötter. Det kan vara kvarvarande sav som tränger ut eller någon form av svamp. Hur som helst, så har jag aldrig hört att det skall vara farligt. Vissa fiskar, räkor och snäckor smaskar dessutom i sig det med stor förtjusning.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • streezz88
            • July 2007
            • 529

            #6
            Hade vita svampliknande fläckar på min rot, när jag la ner den i karet, och inga fiskar har dött, dom snarare käkar på den så ingen verkar må dåligt av det.

            Kommentar

            • dancehall
              • May 2007
              • 306

              #7
              Ok, tack så mycket för svaren! Nu kan jag känna mig lite säkrare.

              Kommentar

              Arbetssätt...