Sand likt Biltemas blästersand

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nounours
    • September 2008
    • 48

    Sand likt Biltemas blästersand

    Hej, var inne och hörde med Biltema idag och det är tydligen säljstopp på blästersanden. Åkte över till Hornbach och de hade "sandlådesand" men den var 0-3mm, jag vill gärna ha en så jämn sand som möjligt. Men eftersom jag inte vet vart jag ska vända mig (ingen aning var man får tag på Rådasand i Göteborg) så verkar det som att det kanske blir Hornbach sand trots allt, 47kr för 25kg är ju trots allt inget dumt pris.

    Men om någon har ett enkelt tips på var jag kan hitta fin sand (max 2mm) till rätt pris utan att behöva specialbeställa något så tar jag gärna emot det
  • Fanbyalperna

    • September 2005
    • 752

    #2
    Jula har blästersand. Vet däremot inte om de finns i Göteborg
    Har inte alltid rätt, men fel ibland

    Kommentar

    • Galne-Gurra
      • April 2008
      • 1080

      #3
      Jula
      Sisjön, Göteborg
      Askim, vid Coop

      Adress: Hantverksvägen 2, 436 33 ASKIM
      Telefon: 031-74 88 430 Telefax: 031-74 88 439

      Öppet: Vardagar: 9-20,
      Lördagar: 9-17, Söndagar 9-17

      GPS-koordinater: TomTom, Garmin, GPX
      http://web.telia.com/~u22310064/index.html

      Kommentar

      • Nounours
        • September 2008
        • 48

        #4
        Tackar, ska ringa Jula imorgon och höra. Är sådan sand väldigt dammig? Jobbigt att skölja den ren kan jag tänka. Men den borde väl fungera bra till ett gäng multisar? (aldrig haft så finkornig sand)

        Kommentar

        • kennetho
          • March 2008
          • 5

          #5
          Jag använder ca 45-50 kg Jula blästersand i mitt 375.
          Hade inga problem med att den dammar, bara att slå i akvariet utan att skölja. Innan jag gjorde iordning mitt 375 så läste jag om en hel del andra som gjort samma sak problemfritt så kör du på.
          375 Malawi
          300 Malawi
          34 Väggakvarie

          Kommentar

          • Nounours
            • September 2008
            • 48

            #6
            Vad skönt! Tack ska du ha!

            Kommentar

            • tuvok
              • November 2007
              • 31

              #7
              Om du går till Hornbach Zooavdelning så har det fleras orters sand och grus.
              Visserligen är priset högre, 129kr för 25 kg, fast då du kan du välja på olika färger och storlekar.

              Jag har en säck med Julas blästersand i hallen som ska ner i några kar snart.
              Sanden ser ut att likna biltemas rätt bra när den är torr i alla fall.

              Kommentar

              • Nounours
                • September 2008
                • 48

                #8
                Köpte Julas blästersand och det fungerade kanon, behövde som sagt inte ens skölja den. Ser väldigt trevligt ut i karet nu!

                Kommentar

                Arbetssätt...