Rot och sten från naturen?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • akvarieamatör
    • September 2008
    • 7

Rot och sten från naturen?

Är helt ny på det här med akvarie och fiskar. Har inget eget men finns ett på jobbet. Skulle vilja fylla på med några stenar samt en rot. Måste man köpa speciella sådana eller kan man plocka från naturen själv och koka och skrubba eller fungerar inte det?
  • simondaman
    • October 2007
    • 236

stenar kan du ta från naturen och sedan koka men rot ska man nog köpa i zooaffären
    180L
    75L
    20L

Kommentar

• akvarieamatör
      • September 2008
      • 7

Okej, samma med pinnar antar jag..? Vad mer kan man ta från naturen, eller annat för att inreda med? Istället för att köpa menar jag. Vill gärna få till lite gömställen och så.

Kommentar

• smurfmats
        • February 2003
        • 3538

bara att titta i en sjö eller bäck o få inspiration där ifrån... rötter kan du plocka i naturen men det är lite kruxigt då man inte ska ta barrträd. kvistar kan du nog ta men kommer inteihåg vad för träd som funkar där

löv är ju ett bra alternativ också, det ska vara bruna vissna löv på marken
        tråden om fjärilars lek!

Kommentar

• eriahl
          • April 2004
          • 5681

Stenar är det bara att borsta av ordentligt med oanvänd diskborste som används till akvariumsaker bara sen
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

Kommentar

• Mick13
            • May 2008
            • 1796

Läte i en bok att trä materiel i från naturen skall kokas i något kemikalie för att få bort garvsyra och hartser och vadet nu mer var och det trät skall legat länge i vatten för att lakats ur.
            Men det går som sagt.
            In vino veritas, in aqua sanitas

Kommentar

Arbetssätt...