Rötter som inte färgar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nounours
    • September 2008
    • 48

    Rötter som inte färgar

    Hej, funderar på att skaffa en rot till mitt 60L.

    Storleksmässigt tänkte jag någon rot som täcker 1/3 eller kanske bara 1/4 del av karet, tycker att Red moore rötterna är väldigt fina, men vet inte hur de färgar av sig. Då jag tänker att det kommer bli ganska påtagligt med det färgade vattnet i ett såpass litet kar.

    Tips på rötter som inte färgar nämnvärt, eller tips på hur man kan få de att färga mindre uppskattas
  • Trollmor
    • September 2008
    • 5

    #2
    Dom flesta rötter färgar väll av sej?..

    Det bästa man kan göra, är nog att lägga en rot i ett kar och sedan byta vatten varje/varannan dag ett tag.

    Jag tog nyligen en gammal rot jag hade liggandes i ett terrarium dvs snustorr.

    La den i en balja och hade på hett vatten, pg av att det tränger in fortare än kallt.

    bytte vatten några gånger om dagen, och hade i hett vatten varje gång.
    Vist färgade det av sej i det vattnet, men efter ca 3 dagar, så var roten så pass tung av vatten, att det gick att lägga i det i akvariumet.
    La i det, och vist vattnet har gulnat lite, inte mycket, men det beror troligen mest på att jag var för ivrig.
    Så det gula försvinner efter några gånger då jag rengjort akvariumet.

    Hade jag väntat några dagar till med att lägga ner det i akvariumet, hade det troligen inte färgat av sej nå märkvärt alls.

    Kommentar

    Arbetssätt...