kan jag börja nu.....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    kan jag börja nu.....

    Jag fick ett bekymmer i helgen som var, söndag om jag inte mins fel.
    Mitt akvarium läkte och jag fick lägga på nytt silikon, nu är min fråga tror ni att jag kan hälla i vatten imorgon eller måste jag vänta till fredag???
    Senast redigerad av elinj; 11 September 2008, 12:16. Anledning: fel rubrik
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #2
    Ursprungligen postat av elinj
    Jag fick ett bekymmer i helgen som var, söndag om jag inte mins fel.
    Mitt akvarium läkte och jag fick lägga på nytt silikon, nu är min fråga tror ni att jag kan hälla i vatten imorgon eller måste jag vänta till fredag???
    Står det inte på tuben hur lång tid silikonet tar att härda?

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • hlafk
      • August 2007
      • 202

      #3
      Tror de flesta silikon härdar 2 mm per dygn.
      Vad vet jag...

      Tanganyika 240l - Calvus + Regani + Regnbågar + Blå Neon

      Kommentar

      • gizmogirl
        • August 2006
        • 2214

        #4
        Jag fick samma bekymmer i fredags silikonade om i måndags och idag har fiskar och räkor fått flytta tillbaka efter att allt fått härda 2 dygn sen en koll så att det höll i ett dygn ungefär.

        Kommentar

        • elinj
          • July 2007
          • 1100

          #5
          jo det står på tuben, men jag vill höra med er vad ni säger, ni kanske har gjort detta flera gånger.

          Så jag kan kanske testa redan idag och hälla i lite vatten och kolla om det inte läcker?

          Kommentar

          • Gaffel
            • December 2007
            • 6200

            #6
            Det är alltså torsdag i dag, fattade jag det hela rätt och du limmade om(enl konstens alla regler med rengöving av ytorna med t-röd osv.)i söndags så har det nu gått 4 dygn, dvs dubbelt så lång tid som rekommenderats, så svar ja!
            Life's a bitch and then you die..
            "I might be right handed but im always left-winged"
            Skriv på!

            Kommentar

            • Nils Holmström
              • November 2004
              • 2195

              #7
              har itne silikonet härdat verkar det dumt att hälla i vatten då det avsöndrar endel obehgaligheter, vad jag har förstått...
              222 liter Malawi

              Kommentar

              • elinj
                • July 2007
                • 1100

                #8
                Ursprungligen postat av Gaffel
                Det är alltså torsdag i dag, fattade jag det hela rätt och du limmade om(enl konstens alla regler med rengöving av ytorna med t-röd osv.)i söndags så har det nu gått 4 dygn, dvs dubbelt så lång tid som rekommenderats, så svar ja!
                ja med aceton gjorde jag rent det med.
                Men då testar jag att hälla i lite vatten idag då, så får man se vad som händer tills imorgon.

                Kommentar

                • criiillee
                  • August 2008
                  • 34

                  #9
                  Själv fick jag sätta nytt silicon i ett akvarium idag och han som var med sa att det kom vissa saker när det härdade som kunde va skadligt för fisken så vattnet skulle gå extra länge innan man sätter i fisk. stämmer detta? eller de räcker med att sätta igång och låta de va på i någon enstaka dag ?

                  mvh chrille

                  Kommentar

                  • elinj
                    • July 2007
                    • 1100

                    #10
                    jag fick som svar hur jag skulle göra, o de sa att jag skulle sätta igång det på direkten,
                    så jag har gjort det,
                    Det känns skönt med att ha dom i stora karet igen, och inte en byta från Ikea.(till min dotter leksaker)

                    Kommentar

                    Arbetssätt...