Luta sten mot bakrutan?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wieder
    • October 2007
    • 131

    Luta sten mot bakrutan?

    Jag såg denna bild i artbeskivningarna och tyckte att det var väldigt snyggt inrett: http://zoopet.com/administrator/images/300/1564.jpg

    Jag undrar därför om det är säkert att luta stenar mot bakrutan på akvariet. Risken finns ju att det blir punktbelastning på rutan och att det därför spricker, eller har jag fel? Skulle det kanske kunna lösas om man satte liggunderlag på baksidan av stenarna? Någon som vet? :P
    Senast redigerad av Wieder; 27 August 2008, 22:56.
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #2
    Sten direkt mot glas är väl något man ska undvika, men som du säger lite liggunderla/frigolit eller några silikonklickar funkar bra.
    Att stapla stenar innebär också en risk för ras. Att silikona ihop stenarna löser detta.
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • Wieder
      • October 2007
      • 131

      #3
      Ursprungligen postat av heeke
      Sten direkt mot glas är väl något man ska undvika, men som du säger lite liggunderla/frigolit eller några silikonklickar funkar bra.
      Att stapla stenar innebär också en risk för ras. Att silikona ihop stenarna löser detta.
      Tack för svaret!
      Så du tror inte att det blir några problem med andra ord?
      Någon annan som har någon erfarenhet? 76 visningar men endast ett svar

      Kommentar

      • beerzon
        • May 2008
        • 877

        #4
        Han skrev ju att man ska unvika att luta sten direkt motglaset, så varför frågar du en sån fråga?

        Du har ju redan fått ett bra svar.

        Kommentar

        Arbetssätt...