Blästersand från jula

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    Blästersand från jula

    Shena! Tänkte köpa denna sand: http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemD...emID@EQ=018297 Nån som provat? Egentligen skulla ja åka till biltema o köpa deras men ja orkar inte åka 20km för 2 säckar sand.. Men jula är bara nån km från mig. Verkar ju vara samma sand, står heller inte att de har nån kemikalie i den..


    Behöver snabba svar!!
  • hlafk
    • August 2007
    • 202

    #2
    hur gick det?
    jag sitter i samma sits jula runt hörnet och 1½ mil till biltema
    Vad vet jag...

    Tanganyika 240l - Calvus + Regani + Regnbågar + Blå Neon

    Kommentar

    • Johanski
      • February 2007
      • 3044

      #3
      Jag har den i mitt asienkar, går hur bra som helst. Tvättade den inte heller innan jag satte ner den

      Kommentar

      • monimo
        • August 2007
        • 88

        #4
        Jag köpte från Jula igår men ser att det står "innehåller Kvarts"?? Är det farligt tro???

        Kommentar

        • hlafk
          • August 2007
          • 202

          #5
          kvarts är väll sten eller?

          jag tänkte dra o köpa idag...men såg nu på internet att den verkar vara slut
          och det verkar som biltema har slutat helt och hållet med sin...finns inte längre på internet hittar inte när jag söker på blästersand, blästring, bläst eller sand...

          får se om jag hittar nått annat idag
          Vad vet jag...

          Tanganyika 240l - Calvus + Regani + Regnbågar + Blå Neon

          Kommentar

          • MattiasL
            • September 2006
            • 1479

            #6
            Det svarta blästermedlet har de i alla fall inne i dag.
            Qui audet adipiscitur!

            Kommentar

            • Annika
              • January 2002
              • 2518

              #7
              Ursprungligen postat av MattiasL
              Det svarta blästermedlet har de i alla fall inne i dag.
              OBS! Det svarta "blästermedlet" brukar vara Aluminiumsilikat och inte lämpligt för akvarier.

              Kommentar

              • Annika
                • January 2002
                • 2518

                #8
                Ursprungligen postat av monimo
                Jag köpte från Jula igår men ser att det står "innehåller Kvarts"?? Är det farligt tro???
                Nej, inte för akvariet. Kvarts är huvudbeståndsdelen i vanlig sand.

                Kommentar

                • mutte
                  • April 2008
                  • 27

                  #9
                  de står på den säcken tillomed aluminimum. så den ska man inte köpa till akvarium dom dör på en till rvå dyngn av den. har hart av de av en kompis som provade med gupisar.

                  Kommentar

                  • sebbe1983
                    • July 2008
                    • 21

                    #10
                    var på biltema för ett par dagar sen, de har dragit in sin bläster sand pga en oren försändelse..ingen verkar veta när dom får in den igen, dom tyckte jag skulel använda alu sanden...hmm det ska vara till ett akvarium...kan väl inte vara så farligt...jo det kan det tack för mig. gick till jula och köpte 2 säck där, kollade noga då de även har den med alu. tog sen utan så klart, den skulle vara ren och fin och fri från allt farligt. kanon sand hälde i mina säck samtidigt som jag tömt mitt kar för att fästa en bakgrund, jättefin sand och den lägger sig direkt, fyllde med slang och dt blir ju lite virvel i men sanden la sig på en gång ingen grumlighet eller ngt alls riktigt kul att ha ett "klart" kar samtidigt som man stände av kranen.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...