konstgjorda växter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doppingen
    • April 2008
    • 1079

konstgjorda växter

hej undrar om man kan ha de konstgjorda växter som finns typ på stormarknader(ej djuraffärer) i mitt akvarium. Har inga levande växter kvar då min stora mal på 30 cm äter sönder alla trots han får brysselkål, gröna ärtor mm. Jag vill ha grönt i karet. Kan de vara giftiga?
    MammaMia
  • doppingen
    • April 2008
    • 1079

upptäkte att jag nog la denna fråga i fel forum ska väl vara i nr 6 om växter å alger? hur flyttar man den då?
    MammaMia

Kommentar

• ansjo
      • November 2005
      • 29967

Tror nog att den ligger i rätt kategori, men skulle du posta fel någon gång så skicka ett PM till Admin så fixar de detta.
      Ang. din fråga så är nog de konstgjorda växterna inget att rekomendera eftersom du inte vet vad de är gjorda av. De kan även vara behandlade med något, typ flamskyddsmedel eller liknande och som kanske inte är så hälsosamt mot akvariets invånare.
      Kan du inte hålla vanliga akvarieväxter kan du alltid inreda snyggt med stenar och rötter, eller i värsta fall akvarieväxter av plast.
      /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Mick13
        • May 2008
        • 1796

Hej doppigen har samma probs som du fast jag har en ma l och tre slöij stjärtar som äre och river upp växterna. Köpte tre långa vattenpest "palntor" i palst. dessa sate jag i en triangel som jag sedan gömde lite äkta vatten pest i mitten av . Sedan köpte jag några anubis plantor som fått vara i fred, Viat Åbäket är och suger på bladen men han har inte skadat dom än med 2 veckors sugande. Har även köpt ciklidgräs tidigre som fick var ai fred än 2 veckor innan slöjtjärtaran började att äta av dom, Ciklid gräset är nu efter ca en månad ett minne blått då den är en sump växt och trivs inte i längden i karet och slöstjärtarna åt av den för fort.
        In vino veritas, in aqua sanitas

Kommentar

Arbetssätt...