Sjunkande rot....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • xlnt4ever
    • June 2008
    • 115

    Sjunkande rot....

    ... på gång =) har en rackare i badkaret som legat 1 vecka men flyter fortfarande. Antar det tar ett tag att få ner den MEN nu till min fråga ang roten. Luktar inget förutom trälukten MEN känner jag på den så känns den hal och ser lite luden ut ... Hur kommer jag runt det problemet ?? Börjat byta vattnet oftare och gnuggar hela roten med diskborste räcker det ??
    Fiskoholic


  • CowBoy
    • November 2007
    • 14

    #2
    om du kokar den så brukar dom sjunka iallafall

    Kommentar

    • xlnt4ever
      • June 2008
      • 115

      #3
      tveksam till att den får plats i en kastrull dock får nog häla kokande vatten över den sånna fall, den är liksom 80cm lång ..Roten
      Senast redigerad av xlnt4ever; 30 July 2008, 19:35.
      Fiskoholic


      Kommentar

      • Ibanez
        • July 2006
        • 853

        #4
        dt funkar med att hälla mkt varmt/hett vatten på.. hade en enorm rot och den ville inte sjunka.. efter att ha duschat den me mkt vhett vatten så sjönk den som en sten..
        Era fiskar ger jag mina till frukost..

        Kommentar

        • Nå_Nirvana_Nu
          • June 2007
          • 702

          #5
          om du har den i ett kar så låt den inte flyta tyng ner den så att allt täcks av vatten då kommer det nog gå fortare för den att kunna sjunka.....


          Om jag haft roten och den blivit luden så skulle jag skrubbat i väldigt varmt vatten och sen hällt kokande vatten på igen skrubbat vidare sen.....möjligen chockat med iskallt vatten på efteråt och sen skrubbat igen....
          men allra mest hade jag försökt döda det "ludna" med lite chockmetoder ju större temperaturskiollnader dess bättre och så är det ju bra om det kan få bada ett tag i det kokheta vattnet.

          Det hade varit min amatörmässiga åtgärd om problemet varit mitt.

          Lycka till...och berätta mer hur du gör och om du blir av med "möglet/ algerna" eller vad det nu är.

          Kommentar

          Arbetssätt...