Torv för att dölja silikon odyl.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Engelholm Audio
    • July 2008
    • 48

    Torv för att dölja silikon odyl.

    Hejsan,

    Torv likt den på bilden:


    Vart hittar jag det? Torvgranulat är väl knappast samma sak?
    Vänliga hälsningar
    // Pär Engelholm, Karlskrona
  • mange016
    • May 2006
    • 341

    #2
    Torv har dom nog i nästan alla blombutiker, köpte sj mitt torv där när jag skulle sätta i bakgrunden för att dölja silikonet, men mina malawi tyckte det va jätte kul att bita loss det så nu har jag inte en torvgnutta kvar :P

    Kommentar

    • Engelholm Audio
      • July 2008
      • 48

      #3
      Ursprungligen postat av mange016
      Torv har dom nog i nästan alla blombutiker, köpte sj mitt torv där när jag skulle sätta i bakgrunden för att dölja silikonet, men mina malawi tyckte det va jätte kul att bita loss det så nu har jag inte en torvgnutta kvar :P
      Tack Mange! Jag antar att det är säkert och inte giftigt eller finns det nån speciell sort man bör använda?
      Vänliga hälsningar
      // Pär Engelholm, Karlskrona

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Jag köper ogödslade (viktigt) torvblock i affären.
        Sedan bryter jag loss en bit som jag gnuggar i ett durkslag. Sedan använder jag torvpudret som man då får fram.
        Detta kastar jag in i silikonen innan den har torkat och trycker sedan in torven i silikonen med hjälp av en billig pensel.
        Detta upprepas några gånger och sedan sitter det stadigt fast i silikonen när den torkat.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Engelholm Audio
          • July 2008
          • 48

          #5
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Jag köper ogödslade (viktigt) torvblock i affären.
          Sedan bryter jag loss en bit som jag gnuggar i ett durkslag. Sedan använder jag torvpudret som man då får fram.
          Detta kastar jag in i silikonen innan den har torkat och trycker sedan in torven i silikonen med hjälp av en billig pensel.
          Detta upprepas några gånger och sedan sitter det stadigt fast i silikonen när den torkat.
          Konsist och rättfram! Tack för rådet!
          Vänliga hälsningar
          // Pär Engelholm, Karlskrona

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Glömde en sak - använd alltid svart silikon. Hur konstigt det än låter så är transparent silikon mer synlig än svart.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Engelholm Audio
              • July 2008
              • 48

              #7
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Glömde en sak - använd alltid svart silikon. Hur konstigt det än låter så är transparent silikon mer synlig än svart.
              10-4 Roger that!
              Vänliga hälsningar
              // Pär Engelholm, Karlskrona

              Kommentar

              Arbetssätt...